Leo 1 månad

publicerat i ;

Måndagen den 8 Juni!
Det betyder idag att Leo fyller 1 månad.
Tiden har gått förvånansvärt fort, samtidigt som det känns att jag haft Leo i hela mitt liv.
Han är en så självklar del av vårt liv nu.
Underbart, härligt, fantastiskt!

Nu ler vår lillkille så fort han får chansen. Tänk att det kan gå från dag till dag så händer det något nytt och han blir mer och mer människa!

Helgen har spenderats tillsammans med pappa. Vi hade ju knappt sett honom på hela veckan trots att han jobbar hemifrån. Han har så otroligt mycket jobb just nu, men helgen tvingade jag honom att ta ledigt på och spendera med mig och sin son.
Så i Lördags på Nationaldagen åkte vi till Heron City och spelade Bowling och massa arcadspel för att sedan äta middag på O'Learys där en kompis till oss jobbar. Så vi åt en underbar middag och Leo låg och sov bredvid.

På kvällen chillade vi bara i soffan hemma och njöt av stillheten. Leo hade blivit något överstimulerad under dagen så han var svårtröstad och sov sedan gott från 22 till 11 med lite matpauser:)

Vi fick nästan med ett leende på bild när Leo tittar på sitt livs första ballong, med Nalle Puh och Nasse såklart!
I Sverigetröja dagen till ära!:)


Annars så sov han mest gott när mamman och pappan lekte av sig lite.



 



Söndagen spenderades istället i naturen när vi var hos bror min och hans familj och åt lunch. Sen åkte vi till flygfältet där älsklingen min flög sitt nya radiostyrda flygplan som är lika stort som en liten cessna. Jag ska visa bild någon gång på det, men det lyckades jag inte föreviga igår. Vi lyckades även hinna med en promenad i skogen.
Under hela dagen hade Leo väldigt ont i magen och åt ingenting. Han är så otroligt snäll vår lilla böna att han inte ens skriker ordentligt när han har riktigt ont. Men han kräktes och kräktes och åt inget på hela dagen stackaren. Det gjorde att han spenderade större delen av eftermiddagen och kvällen i bärselen på min mage där han sover så gott så gott.

Det gjorde att han i natt har legat och snackat hela natten i stort sett och varit vaken och glad. Så nu blir det inget mer bärsele på kvällen, för då får inte vi sova på natten. Jag försökte säga åt honom att han fick vara vaken och glad idag istället. Det fungerade väl sådär. Han är visserligen vaken och glad nu, men han sov ju inte mer i natt för det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Grattis finaste Leo på 1 månadersdagen!!

Jättefina bilder som vanligt.

Kramar

Kommentera inlägget här :