dagen i bilder

publicerat i ;

Igårkväll så trodde jag att jag skulle få gå och lägga mig klockan 22 och Leo skulle sova nere hos pappa på kontoret.
Vi förberedde oss perfekt med luftning, bad, kvällsmål och godnattsångerna.


Leo var supernöjd tills han kom ner i sin säng.....mamman insåg snabbt att hennes egentid var utesluten

Ojojoj vilket liv det var! Han måste haft super ont i magen och skrek som en stucken gris och somnade inte ordentligt före klockan 00.30. Då skulle han egentligen haft mat klockan 12, men han vaknade inte och var hungrig före 03.00 stackaren.
Efter 03.00 målet sov han super sött fram till 06 då han fick mat och ren blöja.
Sen sov han jätte sött till 07.00 då han börjar gnälla och jag säger med sträng stämma till honom att "Du ska inte vara hungrig än, somna om!" Han lyssnar inte på sin auktoritära mamma och fortsätter gnälla lite försynt.
Jag tänker sömndrucken att okej... du får ligga hos mig då.
Då.... inser jag att jag inte riktigt kan ha riktat snoppen rätt i blöjan vid senaste blöjbytet för hela han är blöt och sängen.
hehehe.
Då var det bara att ta av alla kläder, byta blöja igen och sen gå och myssova tillsammans tills vi vaknade vid 09.00 och var hungriga!:)



Efter frukosten och påklädningen blev det bus med pappan innan.....


...vi var tvugna att åka iväg till morfar och gå ut med morfars vovve som varit instängd i sovrummet hela förmiddagen eftersom det var hantverkare i huset. VI tog en riktig långpromenad och Leo sov sött på min mage hela vägen så han var den enda som var pigg när vi kom tillbaka till huset.

 

Nu ligger älsklingen i sin korg brevid mitt skrivbord och sover sött.
Jag ska börja fixa med lite inbjudningar till dop.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Vad fina ni är!!! Mysbebisliv =)

2:a kommentar, skriven , av Maria:

Hihi, ja det gäller att lägga snoppen rätt :) Än har jag lyckats, men det kommer nog nåt läckage här också snart :)



Idag hade vi däremot ett bajsläckage, men det berodde på DÅLIGA blöjor. Pampers suger! Och inte på rätt sätt då alltså :)

Kommentera inlägget här :