2/3-2008

publicerat i ;
För precis ett år sedan befann sig jag och Totte i New York och hälsade på min kusin och hans familj.
Vi bodde hos dem i Brooklyn i 4 dagar för att sedan bo på ett lyxhotell mitt i city i 3 nätter.

Resan var helt fantastisk och precis det som vi behövde just då. Komma ifrån Sverige och ladda batterierna.
Det jag inte visste var att Totte också tänkte fria till mig under den här resan.

Den 2 Mars 2008 vaknade vi på vårt otroligt fina "Dream hotel". Jag har ingen aning om var vi åt frukost, den delen av dagen har jag glömt bort.
Vi klädde i alla fall på oss och Totte envisades med att han skulle ha på sig sina finskor som jag visste att han får skoskav av. Jag sa att jag tyckte att det var onödigt eftersom vi bestämt att vi skulle promenera i Central Park. Han gav sig dock inte och vi begav oss av mot Central Park, Totte i finskor och jag i gympaskor.

När vi kom till Central Park såg vi alla häst och vagnar som stod uppradade precis utanför parken. Vi bestämde oss för att ta en tur och gick och hämtade ut pengar så att vi skulle kunna betala kusken.


Väl på en häst och vagn frågade Totte flera gånger,"Är detta romantiskt Johanna". Ja svarade jag, detta är jätte romantiskt. När han hade frågat tre gånger började jag tycka att frågan var lite överflödig....

När han frågade fjärde gången och jag svarade "Ja Totte, det är jätte romantiskt", så fick jag till svar
"Ska vi göra det lite mer romantiskt?"
Jag kände mig helt bakom flötet och frågade, "Vad menar du?"
Jag kommer inte ihåg exakt hur frågan ställdes men något i stil med om jag ville förlova mig med honom.
Tårarna började direkt att rinna nerför mina kinder och jag svarade självklart....."JA".
Sedan satt vi där på vår häst och vagntur genom Central Park, jag grät och satt mest och snörvlade in i Tottes jacka.¨

Totte avslöjade sedan att vi skulle gå till min favorit affär TIFFANYS och köpa våra ringar.
Jag blev såklart överlycklig och iväg bar det mot TIFFANYS på 5th avenue.
Väl där köpte vi våra drömringar och betalade med ICAkortet. haha


Efter det promenerade vi tillbaka till hotellet där jag på vägen lyckades göra en manikyr för att få så fina bilder på våra händer som möjligt när vi satt på oss ringarna.

Vi gick upp till vårt hotellrum och bestämde oss för att äta champagnelunch på restaurangen på vårt hotell och byta ringar där.

På hotellet, utan att ha sagt vad vi hade för planer så hamnade vi under en rödlysförsedd båge som var väldigt romantisk.
 
Vi beställde in vår favvochampagne VUEVE CLIQUOT! Sedan bytta vi ringar och kände oss sådär löjligt lyckliga som man bara kan göra vid ett fåtal tillfällen i livet.


Totte drack ett glad champagne, jag drack resten av flaskan.
Efter lunchen gick vi upp till vårt rum, jag ringde såklart direkt min mamma och berättade nyheten. Mamma fällde några tårar, sedan pratade jag med pappa som även han fällde en tår.

Efter det lägger vi oss i sängen och myser. Jag somnar efter några minuter av mitt sköna champagnerus och sover....ända tills kvällen är kommen och det är dags att gå och äta middag!

Kommentera inlägget här :