En sväng på förlossningen

publicerat i ;

I natt var vi inne en sväng på förlossningen. INTE för att jag hade börjat få några värkar eller något utan för att jag hade så sjukt ont i min mage och under revebenen på höger sida.
När vi kom in hade jag jätte högt blodtryck och Bönans puls låg på tok för högt mellan 180-200 i nästan en timmes tid.
Till slut började min smärta lugna ner sig och då gjorde även Bönans puls det.
Jag hade däremot feber vilket gjorde att de tog en massa prover för att utesluta havandeskapsförgiftning.

Som tur var är alla prover perfekta och det enda som fortfarande var lite mystiskt var mitt blodtryck och den förhöjda temperaturen.
Vi fick i alla fall åka hem vid 2.30 i natt vilket var OTROLIGT skönt. Jag var så otroligt rädd för att jag skulle bli kvar där.

Med orden från läkaren

"Jag misstänker att vi ses väldigt snart igen"

åkte vi hem och sov.
Idag har jag förjävlig foglossning och fortfarande sjukt ont under höger revben men magen är mycket bättre.

Nu ska jag återgå till mitt städande. Jag har kommit in i slutfasen av boandet tror jag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Jag var också inne en sväng en natt i slutet av graviditeten... hade superont i magen och fick ta prover - låter likt dig. Skönt att du fick åka hem, och härligt att det snart är för att träffa bönan ni åker dit igen :-)

Kramar

2:a kommentar, skriven , av towe:

men gud vad skönt att de blev bättre med er båda!!

jaa nu får vi hoppas att de tittar ut snart, vlken vecka är du i nu? :)

kram

Kommentera inlägget här :