Kändistätt på BB Stockholm

publicerat i ;







Idag var vi som sagt på visning av BB stockholm.
Jag har hört så otroligt mycket gott om BB Stockholm att det var en självklarthet för mig att vilja föda där. Jag hade bland annat hört att det är just känslan av hemtrevnad och personalens bemötande som är det bästa.

Sedan har jag även hört att i dagsläget spelar det dock ingen roll lokalmässigt att föda på Danderyds förlossning eller BB Stockholm. Men de som säger det har ju bara SÅÅÅ fel!
Vi spenderade ju natten till lördag på Danderyds förlossning och både jag och Totte gick därifrån och kände att om det är sådär ett förlossningsrum ska vara så var det ju inte så uppmuntrande.

Sen får vi då se ett förlossningsrum på BB Stockholm idag och det känns ju bara sååå rätt. Fräscht och ljust och allt man kan tänka sig. Även det bemötandet vi fick av personalen på BB stockhom var fantastiskt. Fast det måste jag erkänna att det var på Danderyds förlossning också.

Den stora händelsen på visningen idag var dock alla kändisspottings vi gjorde. Eller rättare sagt, JAG gjorde. Totte kände inte igen någon. haha

Den första jag ser när vi kommer in genom dörren är Jakob Öqvist som är programledare för VAKNA på the voice. Han är ju även en ganska så känd komiker här i Sverige. Totte som inte har en aning om vem han är sätter igång och pratar direkt med han och hans tjej och är hans ypperligt sociala jag. Jag inser att Totte inte vet vem han pratar med så jag tycker att det är lite roligt när han kommer med sina små skämt. Det bästa var:
-"Jag känner mig som piff och puff i julgranen här inne".


Sen dyker även Hannah Graaf upp på visningen tillsammans med sin nya man.
Det är inte många som kan vara sjukt snygga när de är gravida, men hon ser sådär perfekt gravid ut som bara hon skulle kunna!



Detta är faktiskt taget på henne idag!!
haha
Hittade såklart hennes blogg;)
http://www.mama.nu/blogg/hannahs-blogg/

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Ååååh vad fantastiskt att du ska föda på BB Sthlm. Jag fick gåshud av att titta på bilderna och läsa din text. Jag födde där för 10 månader sedan och det var verkligen rätt val. BB Sthlm har satsat på hemlik miljö och proffsig personal som stöttar en helt och fullt i att föda som man själv önskar. Och självklart finns samma beredskap där som på vilken annan förlossningsvad som helst.

Go Johanna och go bönan - det kommer att bli en upplevelse!

Kramar en som blev lite väl entusiastisk här ;-)

2:a kommentar, skriven , av Veronica/Playing the angel:

Åh vad härligt, snart är det ju dags för bönan att ta sig ut =). Kommer så väl ihåg när vi var på info också (fast på Södersjukhuset), så många förväntningar och lite pirr i magen var det allt. Jag hittade förresten också till Hannahs blogg häromdagen och den är ju riktigt mysig!

Kommentera inlägget här :