Tisdag

publicerat i ;
Denna dag kan bara bli bättre än gårdagen.

Vi visste att vi inte skulle ha tid att ha något firande igår med tanke på allt jobb som Totte har att göra just nu.

MEN... det vi inte räknade med var att jag skulle bli av med min kortdosa med ALLA kreditkort och liknande.

De enda ställen vi va på igår var hos Barnmorskan på Täby Närsjukhus, efter det åkte vi DIREKT hem!
När jag senare på eftermiddagen skulle åka till en blomsterhandel för att köpa lite fina blommor till min man så är kortdosan borta.
Jag får såklart panik och letar precis överallt. I de jackor jag haft på mig de senaste dagarna och i väskan och i köket och i vardagsrummet osv osv.

Jag VET att jag hade dosan i lördags då jag betalade middag ute på kvällen. Sen på söndagen var vi inne hela dagen och igår åkte vi till Barnmorskan och det är det enda vi gjort.

Så efter att vi förlustanmält den till polisen var det ju bara att ringa runt och spärra alla kort.
Jag åkte iväg en sväng på kvällen och en timme efter att jag åkt ringer Totte.....

"Johanna... tittade du i din canada goose jacka?"

"Nej det gjorde jag inte för den har jag inte haft på mig på en vecka så hur skulle kortdosan ha kunnat hamna där?"

Totte svarade:
"Ja där var den i alla fall!"

Tur i oturen är att vi inte hann spärra körkortet. Så det slipper jag göra nytt... och nya kort kommer hem i brevlådan.

MEN.... hur i hela fridens namn har kortdosan hamnat i en jacka jag inte använt och som dessutom hänger upphängd i garderoben?

Kommentera inlägget här :