Dagen efter

publicerat i ;
Leo har varit pigg som en mört HELA dagen.
Jag har VÄRLDENS nackspärr vilket gör att jag ser ut som att jag är stelopererad. Idag känns det som att det är jag som är inlagd och inte Leo.

Lillskrutten har i alla fall blivit av med alla slangar. Efter möte med smärtteamet så beslutade vi att ta bort morfinet eftersom Leo var så pigg. Det har fungerat perfekt. Nu får han Alvedon i supp var 6 timme.

Leo har ju skenor på armarna vilket gör att han inte kan peta i munnen. Det trodde jag att han skulle tycka var jätte jobbigt, men det fungerar väldigt bra det också. Han försöker inte heller vända sig till mage lika mycket som igårkväll. Tänk vad de lär sig fort de små liven.

Vi ska få åka hem imorgon och det känns fantastiskt skönt. Jag vet ännu inte om jag kommer att klara av att ta natte själv här inatt. Jag hoppas verkligen det eftersom Totte behöver åka hem och jobba. Han har ju varit här i stort sett hela dagen och kunnat lasta av mig ordentligt. Det är ju bara en natt och jag hoppas att jag klarar det. Får slappna av hemma imorgon med en vetekudde runt nacken.

Leo har som sagt varit pigg och glad hela dagen, men nu äntligen har han somnat en stund efter promenad i korridorerna på avdelningen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Föresten..hur kommer det sig att dom klippte tungbandet? Skönt att slippa morfin,även om det är rätt drygt med supparna oxå eftersom att man då lär väcka den lille under natten..iaf var vi tvungna till det då liam sover utan avbrott nattetid.Det är nått jag inte ser framemot när det gäller störningar i hans rutiner..men men..kan ju alltid hoppas att han hittar tillbaks relativt fort som sist.

Hur går det med maten nu när det gått nån dag?

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Aha så det var därför dom gjorde det..här har det varit tvärtom,tungan har han alltid visat glatt och speciellt innan läpp op var den med på alla foton hela tiden=)

Skönt att allt funkar för er..

Kommentera inlägget här :