Färdigt

publicerat i ;

Nu är operationen över, fast det var väl bara steg 1 på den här resan.

Operationen gick strålande bra och Leo har skött sig exemplariskt. (Vad annat hade vi kunnat tro.)

Jag följde med Leo in i operationssalen och fick stanna tills han sov. Han charmade alla där nere och sa inte ett pip utan bara log ända tills han somnade. Jag behöll lugnet och var faktiskt inte det minsta nervös. SKÖNT!

Medan Leo opererades gick jag och Totte och åt lunch och nördade oss med våra Iphones. De två timmar det skulle ta gick fort och vi gick och satte oss i väntrummet till uppvaket. Där satt vi och satt vi och satt vi... och DÅ.. blev jag sjukt nervös.
ÄNTLIGEN 3 timmar efter operationsstart kom läkaren och berättade att allt gått jätte bra. Det räckte med att sluta läppen så näsan förblev orörd. Den blev symetrisk ändå när läppen slutits.
De klippte även upp Leos tungband vilket gjort att han nu har tungan utanför munnen mer än i munnen.:)

På uppvaket hade Leo det kämpigt. Han hade jätte ont i omgångar och fick falsk krupp. Så han fick extra morfin och även kortison för att minska svullnaden i halsen. Efter 3 timmar på uppvaket fick vi återigen komma till avdelningen. Väl här piggade Leo på sig och har både ätit och busat med oss. Han är helt sitt vanliga jag. (Lite mindre leenden och skratt kanske men det är vi bara glada för med tanke på alla stygn på läppen.)

Nu ligger skrutt och sover i en spjälsäng brevid mig och jag ligger i en säng där jag ska tillbringa natten. Tänkte kolla lite på One Tree hill innan jag somnar gott. (Förhoppningsvis)

Leo precis när vi fått komma in till honom på uppvaket. Han sover så sött!



Leo har precis vaknat och drar och sliter i alla slangar och syrgasmasker han kan komma åt!



Leo ligger i min famn och försöker komma till ro efter att ha haft riktigt ont och svårt att andas.



Vi har fått komma upp till rummet och Leo ser mer mörbultad ut än någonsin. Hungrig och grinig.



Nu ska vi sova gott hela natten tycker jag, undrar vad Leo tycker!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Ser ju fint ut redan nu.Men usch vilken flashback jag fick när jag såg märkena på bröstet hans från alla grejer..Skönt att näsan fick förbli orörd..liams gjorde dom inte heller något speciellt åt då den var så symetrisk och fin redan innan,den är bara inte lika bred nu som förr.men det säger ju sig självt om man drar ihop läppen att även näsan blir mindre bred.

Hoppas allt går bra och att ni snart får komma hem..Men en fråga,har du dongel och en bärbar dator eftersom att du kan blogga och lägga upp bilder?

2:a kommentar, skriven , av Jennifer:

åh lilla gubben! va skönt att allt gått bra=) så söt han är o va stor han ser ut på bild nr 3, som värsta stora killen!

3:e kommentar, skriven , av Sandra och Stella:

Vad skönt att allt gått bra.

Vilken duktig kille ni har, är imponerad av att ni klarat det så bra alla tre. Lilla plutten

Hoppas att ni får sova gott i natt nu.

Stor kram

4:e kommentar, skriven , av Veronica:

Härligt att allt gått bra, vad duktiga ni varit hela familjen, men mest av allt Leo såklart. Det ser jättefint ut!

Kram till er alla

5:e kommentar, skriven , av Oskar:

Vilken liten prins!

Kommentera inlägget här :