Hemma!

publicerat i ;

Äntligen hemma!:)
Borta bra, men hemma bäst.

Leo är pigg och glad förutom när han ska komma till ro och sova, då är det gråt och tandagnisslan.
Stackaren har nu supersvårt att komma till ro utan napp.
Jag försökte att hålla i nappen så att den inte skulle skava mot läppen, men det blev lika illa som utan napp.
På dagen gör det inget att jag måste vagga honom till sömns, men på natten är det ju sjukt jobbigt.

Extra jobbigt var det på sjukhuset då han var utan napp, skrek som en stucken gris och vi delade rum med en annan familj som hade legat på avdelningen i 1.5 vecka redan. Snacka om att vilja få tyst på honom för att ge dem lite lugn och ro.
Det är väl egentligen inte mycket man kan göra, men ändå.

Jag har ju kunnat lägga Leo långa stunder på golvet den senatse tiden och han har grejjat med sina grejjer utan att behöva uppmärksamhet hela tiden. Jag tror att både han och jag tycker att det är sjukt frustrerande att behöva hålla i honom hela tiden.
Den enda stunden jag kan släppa honom en stund är när han sitter i sin babysitter, och den hatar han:)

Nu måste jag ta över lillprinsen från pappan för han måste gå o jobba.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Vi lät faktiskt liam ha napp vid insomning och tog sen bort den så fort han somnat ordentligt.Pratade med våran lkg sköterska om det och det var helt ok att göra så.Anledningen till att dom inte vill att dom ska ha napp hela dagarna är för att vissa suger så hårt så att munnen blir blå,och det är ju självklart inte bra.Ni gör ju som ni vill men nu har det ju även gått några dagar sen op och det har börjat läka vilket innebär att det inte påfrestar lika mycket på läppen,men testa att bara låta han ha den när han ska somna..kan ju va skönt både för hans och eran skull.

2:a kommentar, skriven , av Maria:

Välkomna hem!

Åh lille killen... Han är verkligen en trooper! Skulle vilja ge honom en stooor "krya på dig" kram!



Och vad underbart att han börjar säga mamamama :) Elliot har sagt det två ggr, och även om det inte är avsiktligt, så värmer det ändå i mammahjärtat ♥



Kram på er ♥

Kommentera inlägget här :