Läskiga drömmar

publicerat i ;

Min lilla älsklings Leonidas hade en riktigt jobbig kväll igår.
Han gick och la sig precis som vanligt och allt var frid och fröjd. När han sovit en timme vaknade han med ett gallskrik, vi springer upp och ger honom natten och han sover vidare.
Sen vaknar han igen med ett gallskrik, denna gång står han i krypställning i spjälsängen och gråter. Totte vänder på honom och lägger honom till rätta, ger nappen och Leo somnar om.
Detta upprepas 5 gånger till och till sist så tar jag Leo i famnen och går ner till vardagsrummet.

Jag tänker att ÅH NEJ! Nu har Leo blivit sjuk och operationen kommer bli inställd.

MEN... lillskrutten drömde förmodligen bara. Jag tog upp honom ur sängen och gick och satte mig framför TV'n med Leo i famnen. Det har aldrig hänt förut att vi varit tvugna att ta upp honom ur sängen när han gått och lagt sig, förutom när han är hungrig.
När han väl låg där i famnen låg han bara och studerade Totte och mig och slappnade äntligen av. Sen somnade han gott i min famn där han fick ligga kvar i en timme innan jag gick och la honom i sängen igen.

Resten av natten var inga problem alls. Han vaknade och ville ha mat vid 1 och sen vaknade han till vid 6 men kunde somna om till 7.30.

Nu ligger i vi i soffan och gosar lite och snart kanske jag får i mig lite frukost.

Kommentera inlägget här :