mummybitch

publicerat i ;

Imorgon är det dags för mig att ta tag i att ringa sjukhuset igen för att höra om operationstid.
Nu fyller Leo 5 månader på torsdag och jag tycker verkligen att det börjar bli dags att i alla fall få en operationstid.
Det är löjligt att det ska dröja så pass länge som det har gjort nu.
Jag avskyr att behöva vara på.. att behöva kräva något som jag (eller i det här fallet Leo) har fullständig rätt i att få.

Idag har jag varit och tränat på morgonen...hårt intervallpass som bara går bättre och bättre för varje gång jag kör det.
Imorgon blir det nog ren förbränning igen.

Sen skyndade jag hem för lunch och sedan bar det iväg till mammagrupp.
Där blev det matprat!
Maten med Leo är mest ångest just nu för mig. Alltså den fasta födan... Leo visar klart och tydligt att han inte är nöjd med bara ersättning. Ändå går det inte att få ner fast föda eftersom det bara fastnar i gomen och han blir galet arg. Nu har jag börjat med välling från 6 månader. Han verkar lite mer nöjd med det i alla fall!:)

Efter gruppen gick vi och fikade. Jätte trevligt! Skönt att ha några andra mammor att prata med.
Efter det blev det promenad hem och ett stopp för att handla middag.

Nu har vi ätit, Leo sover... och Totte jobbar för ovanlighetens skull;)

Jag myser framför TV'n med en bit mörk choklad!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Gällande hans op tid är det bara bra om du ringer med jämna mellanrum,jag skiter i om dom skulle tycka att man var påträngande med det är skönt för ens egen del att få veta vart man ligger i kön och kanske få ett preliminärt datum.I uppsala gör dom enkel läpp vid 3-4mån så det låter verkligen sen för eran del..fast jag vet ju inte hur erat sjukhus jobbar. Liam gjorde sin läpp/näs op när han var 6,5mån men det var dels för att han har dubbelspalt och dels för att vi bett om en specifik läkare och då fick vi vänta lite längre.

Ångesten med maten känner jag igen..Liam har precis börjat äta en hel portion gröt vid 10 tiden på morgonen men just mat vill han inte ha,brukar försöka ge honom nån sked innan middagsflaskan,ibland går det ner och ibland inte.

Fast det beror inte på att han har svårt för att äta utan mer på att han inte tycker om just maten och hellre vill ha flaskan.

Som tur är verkar han vara nöjd med sin ersättning än så länge..testade att ge honom vällin inför natten förut och det gick bra några gånger men sen ratade han den och vägrade äta/dricka det.

Gröten äter han med stor aptit så länge han får päron gegga till,det är en favorit.Självklart blir det lite kletigare än för andra barn men inte så mycke som jag trodde,dock får man vara beredd med ett paraply när man ser att han vill nysa för då kan man minsann bli duschad..hehe..

Det kommer gå bra ska du se,testa olika konsistenser och smaker..dom lär sig,även om jag just nu känner att han aldrig kommer äta mer än gröt och ersättning..

2:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Förstår att det måste vara frustrerande för både dig och Leo. Håller tummarna för att du får fart på personalen att fixa optiden!

Och vad duktig du är med träningen!

Kramar

Kommentera inlägget här :