Riktigt riktigt förbannad!

publicerat i ;


Therese Johansson Rojo
Jag hoppas att du lever livet fullt ut, även där du är nu!

(Lånat bilden från Therese egen blogg http://thresrojo.blogg.se)

När mordet på Therese Johansson Rojo uppdagades i början av Juni i år tog jag jätte illa vid mig.
Det kändes som en sten i hjärtat att två helt vanliga ungdomar kan hetsa varandra till att mörda en helt vanlig, gullig och, vad det verkar som, omtyckt tjej.
Redan från början började jag googla runt och läsa väldigt många bloggar som haft både Therese och de två mördarna i bekantskapskretsen. Snabbt insåg jag att detta hade kunnat hända, vemsomhelst, varsomhelst och närsomhelst.

Jag tror att jag tog extra illa vid mig med alla "nyblivnamammahormoner "i kroppen. Jag har följt fallet i media från dag 1 fram till idag när domarna föll.

JAG FÖRSTÅR INTE HUR SVENSKA RÄTTSSYSTEMET KAN DÖMMA DE TVÅ UNGDOMARNA TILL 1 ÅR OCH 4 MÅNADERS SLUTEN UNGDOMSVÅRD!

Det är ett helt absurt lågt straff för att ha tagit en annan människas liv. De är 16 år nu, de kommer att vara 18 år när de kommer ut. En så otroligt liten del av deras liv blir påverkade rent fysiskt av den hemska handling de utfört.
Jag hoppas självklart att de kommer att lida enormt psykiskt varenda sekund av deras fortsatta liv.
Tyvärr tvivlar jag på det.

Läs gärna artikeln i aftonbladet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sara:

Oj, detta har jag nog missat helt.. :-o

Det värsta är som du säger, kunde varit vem som helst.

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Jag håller med dig. Det är absurdt att straffet är så lågt. Jag tycker att är man kapabel till begå en "vuxen" handling ska man dömas som vuxen. Detta är kallblodigt överlagt mord och ska dömas därefter. FY!!!!!

Kommentera inlägget här :