Stor dag!

publicerat i ;

Idag har varit/är en stor dag för Leonidas Liberto!

Han har ätit lasagne för första gången i sitt liv.
Det har gått lite trögt för honom att få i sig fast föda på grund av att det mesta går in genom munnen och sedan ut genom näsan. Jag har försökt olika smaker och olika konsistenser på det hela.
De sista dagarna har det dock gått bättre och bättre. Jag ser på honom att han ÄLSKAR att få något i munnen som smakar något. Efter ett tag när det kloggar igen i gommen blir han tyvärr jätte arg och panikslagen.
När jag såg burken med lasagne från 6 månader så kände jag att det här nog kommer fungera.
OCH....
Det gjorde det!:)

Så det blev lasagne med mangopuré till efterätt. Helt suveränt. Han åt så pass mycket att han ersatte ett helt mål av det idag. Ingen hade kunnat vara mer lycklig än jag.

Sen till en ännu större grej... förmodligen större för mig än för Leo...

Min lilla böna... sover i sitt EGET rum, i den stora spjälsängen!!!!

Innan har han ju sovit i sin vagga på min sida av sängen. Jag har dock känt att den börjar bli lite liten för honom. Han stoppar in händer och ben utanför spjälorna och det känns inte helt säkert. Sen vaknar han när jag går och lägger mig på kvällen. Jag tror inte att han kommer att göra det på samma sätt nu.
Sen är jag expert på att hoppa upp och stoppa in nappen i munnen på honom vid minsta gnäll.
Det är ju inte direkt ultimat. Nu kommer jag inte att höra minsta lilla ljud så förhoppningsvis får han chansen att somna om av sig själv.

SPÄNNANDE!!!:)

Bjuder er på mina två favoritpojkar!



Kommentera inlägget här :