Maffiosostyle

publicerat i ;

Igår var vi på släktkalas uppe i bergen.
Det var helt fantastiskt vackert och riktigt Italienskt...maffiastyle!:)

Massa kusiner till Totte och en otrolig massa sysslingar till Leo!
Riktigt roligt att se Italienarna i sitt esse!
En av fastrarna höll jag dock på att slå.
Hon var helt säker på att jag inte kunde ta hand om min son. Ena stunden var han för kall och sen var han för varm och sen skulle han äta och skulle han inte äta skulle han sova eller byta blöja. Hon gick och tog honom ifrån mig HELA tiden...
ohh...myyyy goood! haha
De andra var dock bara trevliga.

Det blev mat, vin, karaoke och minnen.
Jag har insett nu att till nästa gång vi åker hit vilket förmodligen blir nästa sommar måste jag ha lärt mig italienska hyggligt. Detta går inte. Jag står som ett miffo när de pratar med mig.
Jag som är extremt pratig av mig har väl aldrig varit så tyst som dessa dagar.

Leo on the beach


Leo by the pool


Totte och hans syskon

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Vad härligt det låter (bortsett från fastern då)!! Fortsätt njuta!!

Kramar

2:a kommentar, skriven , av tessan:

wow! vad häftigt å se syskonen på bild tillsammans! gud så lika de är! :-) mörkt hår mörka ögon hehe!

Stå på dig mot alla tanter! du vet vad som är bäst för din son! Men kan tänka mig att de är ggr 2 med känslor, anmärkningar osv vilket gör att vi "tillknäppta nordbor" blir lite stötta....:-)

ha en fortsatt trevlig semester, här hemma börjar det bli lite höstruskigt...lite mysigt med andra ord :-) kram

3:e kommentar, skriven , av Monica:

åååååå så lika bröderna är varandra!! Pust kan tro att frustrationen är total över att inte KUNNA tala. Tala genom andra eller inte alls känns ju som ett inte-Johanna-likt alternativ.

Längtar efter er!! Kram Månkan

4:e kommentar, skriven , av Lollo:



Jättekul att läsa om allt och alla! :) Ska bli riktigt rolig att få se alla bilder som ni tagit!

Låter helt underbart! Men få nu inte för er att flytta dit! ;)



Finns det nån mörksnygging så följer jag med nästa resa! ;)



KRAM!

Kommentera inlägget här :