Operation

publicerat i ;

Jag har missat att uppdatera er om operation!
Den är uppskjuten till Oktober (förhoppningsvis).
Jag tror att det lika gärna kan dröja till November.
Tydligen så kommer det väldigt många små adoptivflickor från Kina med LKG som är större när de kommer hit, så de går före i operationskön.

För mig är detta extremt dubbla känslor!

Ja, de ska gå före eftersom Leo inte har någon fast operationstid än, med tanke på att de är äldre osv osv.

MEN MEN MEN

LKG Teamet har vetat sedan i Januari 2009 att Leo skulle komma till världen och behöva opereras.
Först skulle han opereras vid 3 månader, sen vid 4 månader.
Nu är han snart 5 månader och kommer inte ha opererats än.
Det gör mig lite irreterad faktiskt.
Det känns ju otroligt egoistiskt att säga, men borde inte det vara de som de vetat om först som borde få opereras först.

Hmm.. jaja. Läppen tycker jag ju fortfarande är charmig och gör inte mig någonting.
Men om de tänker dröja med gomoperationen så får de med mig att göra.
För det är jobbigt för Leo!

Det som kommer in genom munnen kommer i olika mängder ut genom näsan.
Idag så kom inget upp i näsan, men Leo var helt säker på att det gjorde det så han fick panik och bara skrek och skrek och fick kväljningar. Lilla skruttgubben.

Häromdagen när jag skulle lämna in honom på gymmet så sa jag:
"om det kommer ut något gult ur näsan nu så är det för att han fick mango precis innan vi åkte hemifrån."
hehe... det är ju lite speciellt kanske!
Fast för mig/oss är det ju vardag så det är inte konstigt att det kommer ut alla möjliga färger ur näsan.

Blåbär har jag dock slutat att försöka mig på att ge honom, för han kräktes blått och nös blått i flera timmer efteråt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Förstår att det känns trist samtidigt som man självklart förstår att dom som är större går före,det gör dom ju för att läkarna ska nån liten chans att hinna hjälpa dessa barn med talet.Våran läkare sa just det nu när liam var in på op för 3v sen,att när det kommer adoptiv barn som är relativt gamla kan man nästan aldrig få till deras tal för att dom får op så sent.Du får ligga på op planeraren lite,det gjorde jag..ringde flera gånger och hörde hur man låg till osv..

Kommentera inlägget här :