Inspiration

publicerat i ;

Jag har spenderat några dagar med att läsa igenom bloggen från början till slut.
ojojoj va jag var mer inspirerad och skrev bättre för ett år sedan.

Nu känns det mest som en dagbok, vilket i sig är jätte roligt att ha, men det ger inte mig så mycket uttryckande tillfredsställelse.
Jag kommer ofta på under dagen något som jag blir upprörd på eller som gör mig lycklig om jag vill få ner här i bloggen, men när jag väl har tid att sätta mig här så finn inte inspirationen. Måste bero på att jag har lite mer att stå i nu än för ett år sedan.

Något som gör mig både lycklig och sorgsen idag är vår resa till Mallorca på tisdag. Lycklig för att jag längtar till att få komma bort med min familj och bara njuta av livet en vecka tillsammans med både Totte och Leo. Sorgsen för att den där vulkanen på Island verkar ställa till det en hel del just nu.
Idag verkar det som att flygtrafiken eventuellt kan komma igång ikväll, jag tvivlar dock.
Vi åker inte förens på tisdagmorgon, men vulkanen har ju fortfarande utbrott så det räcker med att vinden ligger på hit för att det ska förstöra en hel del.

Samtidigt så är jag glad för att detta inte är en "viktig" resa på så sätt att man skulle missa bröllop eller dop eller liknande. Min facebook är full av sorgerop av att folk kommer missa saker och ting.

Jag håller tummarna för att vi ska komma iväg.




Något annat som känns riktigt inspirerande är att det idag bara är 99 dagar kvar till BF (beräknad förlossning). Jag tycker att tiden går riktigt fort just nu. Jag har inte hunnit med riktigt förens nu, eller kanske har jag försökt att "glömma" bort att jag är gravid för att tiden inte ska gå så långsamt.
Jag har även känt att Pricken kan få ligga i magen länge till för att jag redan har världens bästa bebis att njuta av här ute.

MEN....

Nu efter förra veckan då jag fick gosa med lilla William och nu när min lilla brorsdotter Klara är född så har längtan efter Pricken ökat markant.
Hon är dessutom extremt vild i magen vilket gör att hon gör sig påmind ständigt.
Mitt nästa mål för graviditeten nu är 4 Maj då vi ska på 3d/4d Ultraljud. Samma sorts UL som avslöjade Leos spalt. Det ska bli både väldigt spännande och lite läskigt...

Men som sagt... 99 dagar!!!!

Kommentera inlägget här :