Mammas älskling

publicerat i ;
Idag har Leo vaknat på fel sida efter middagssömnen.
Han kan inte vara 2 cm ifrån mig utan att det börjar strömma stora krokodiltårar längs kinderna på honom. Lite frustrerande för både honom och mig.
Vi har varit och badat och det som Leo vanligtvis älskar var inte heller helt populärt. Han var nöjd i vattnet och i bastun men sen var det bara gråt och tandagnisslan.

Han sov oroligt i natt men det var jag nästan beredd på eftersom det släppte med gåendet igår. Varje stort framsteg Leo har gjort har följts av sömnlösa nätter. Han har dock mest legat och gnytt i sömnen. Min amatörpsykologiska förklaring till detta är att han måste bearbeta alla nya intryck och känslor.

Nu är det inte långt kvar tills vårt födelsedagsmaraton startar. Nästa lördag har vi fullt hus här på Leos födelsedag med först släkttårtkalas på dagen och efter det blir det grillfest med alla vänner som vill komma. Så härligt!
Jag längtar redan!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

Har funderat på de med men han sätter sig upp själv och jag tror om han skulle ligga på en madrass så skulle han bara ta sig ur den och inte vilja sova. Men det är du alltid värt ett försök:)

Kommentera inlägget här :