Ännu en dag i karantän

publicerat i ;

Ett blogginlägg som tog mig max 10 minuter att komponera och posta har idag tagit mig 1 timme och 39 minuter att ens få till att börja med.
Under tiden att jag har pysslat med bilderna och bara lyckats öppna blogg.se så har jag bytt 3 bajsblöjor, plockat ur diskmaskinen, lekt med Leo både en och två gånger, tröstat Lexie, gett Lexie mat OCH tittat när Totte tagit emot mitt bubbelbadkar.

ÄNTLIGEN ÄR DET HÄR!!!! (och jag får inte bada än pga av avslaget..... jippie)

Igår lyckades jag inte sitta vid datorn någonting. (Det är tur att facebook och familjeliv finns i mobilen. hehe)När Leo gått och lagt sig så höll Lexie på att somna alldeles för tidigt så då var det bara att försöka underhålla henne. Till slut somnade hon perfekt vid 21.30 och själv slocknade jag inte långt där efter. När Lexie sen vaknade och var hungrig vid 2 tiden så hade jag ju sovit lite mer än 3 timmar och kände mig inte alls lika zombieaktig som natten innan. Tyvärr tog det lååång tid att få lillskruttan att somna om i natt. Hon skriker ju aldrig på natten den här lilla men hon hade ont i magen. Hon stönade och stånkade och inget kom ut. Till slut vid 4 så somnade hon sött i sin vagga.

Jag somnade direkt efter.... MEN... sen vaknade Leo och gallskrek vid 5 så då var det bara att pallra sig upp och göra lite välling till honom. Ungefär var 4 natt vaknar han och går inte att trösta och då är det bara välling som gäller. Sen när jag lagt honom igen så slocknade jag direkt och vaknade vid 6.30 av att Lexie var hungrig. (Trodde jag) Hon åt pyttelite på båda brösten och sen satte hon igång och stånkade igen. Då hjälpte jag till med magmassage och till slut efter 30 minuters stånkningar och stön så lyckas hon bajsa. Då var det såklart dags för Leo att vakna, men Totte tog honom så jag och Lexie fick sova gott en stund utan magont.

Kanske inte så intressant att läsa om våra nattliga äventyr, men that's our life at the moment!;)

Idag blir det ännu en dag i karantän. Förhoppningsvis kommer vi ut en sväng i eftermiddag på en liten promenad. Leo blir ju skogstokig av att vara inne hela dagen.

Kommentera inlägget här :