Första klänningen

publicerat i ;

Livet som tvåbarnsmor behandlar mig än så länge väldigt väl. Det kan kanske vara någon slags smekmånadsfas kanske, eller så är jag helt enkelt gjord att vara mamma.
Jag tror på en kombination av båda.

Livet som tvåbarnsmamma är i alla fall betydligt enklare än att vara enbarnsmor och gravid. Från att ha vaknat en gång i timmen hela nätterna i två månader i stort sett till att få sova 4 timmar i streck gör enorm skillnad på mig som människa.
Lexie är världens snällaste på nätterna och i natt har jag haft hand om både ynklig son och matat trött dotter. Utan problem. På förmiddagen åkte dessutom Totte och tränade och jag var hemma med båda mina älsklingar. Leo är världens snällaste och Lexie skötte sig exemplariskt.

Nu ligger båda och sover men jag hoppas att det lilla trollet vaknar snart för hon behöver äta. Om inte för sin egen skull så för min!:)

Klockan 14 kommer en tjej från BVC och väger och mäter dotra mi och det ska bli spännande och se om amningen fungerar nu så pass bra att hon går upp i vikt. På kvällarna klarar hon sig inte utan ersättning men annars går dagarna riktigt bra nu. Igårkväll var hon så hungrig att hon drack upp en hel flaska med 65 ml + att hon ammades i typ 1 timme....
Jag anar ju ugglar i mossen men jag hoppas hoppas att hon ska klara sig på amning under dagarna och nätterna och att det räcker med ersättning som tillägg på kvällarna.

Nu ska jag fortsätta njuta...

Här är en bild på Lexie i den första klänningen jag köpte till henne. Ett av de få plagg jag köpte innan hon kom till världen!


Kommentera inlägget här :