Fredag var bra trots allt.

publicerat i ;

Halloj i stugorna där ute.

Här är det idag fredag som jag skrev igår att jag inte längtade efter. Idag är jag tacksam att det är fredag av fler anledningar.

Anledning numero 1: Leo är förkyld = sovit dåligt i natt och behöver några dagar för att komma back on track för vidare inskoning. Trots allt var vi hos Solveig idag på förmiddagen men Leo kunde knappt släppa mig en sekund stackaren. Nu ligger han och sover så får vi se status i eftermiddag. (Leo har aldrig tidigare varit "bara" förkyld... men någongång ska väl vara den första!) *Peppar peppar*

Anledning numero 2: Lexie har haft ont i magen större delen av natten och velat äta och sen kräkts. När hon inte har fått mat har hon mest legat och kvidit brevid mig i sängen. Hon skriker aldrig när hon har ont i magen men ser ut som en orm, suckar, stönar och grimaserar. Lilla skruttfian.

Anledning numero 3: Eftersom Leo inte sovit bra och Lexie inte sovit bra så betyder det att jag inte sovit alls. Dett gör att jag längtar tills imorgon när Totte kan passa barnen på morgonen och jag kanske får någon timmes sömn i min ensamhet.

Det var 3 rätt bra anledningar tycker jag själv varför jag är tacksam att det är fredag idag!

Idag är annars en väldigt bra dag då vi fått vårt bubbelbadkar installerat. Jag har precis kommit upp ur ett premiärdopp och doftar nu som en nyponros. (Eller egentligen som en jordgubbe då jag använde en ny duschkräm från Lush som doftar jordgubbe.)

Här nedan skulle nu komma en jättefin bild av vårt nya coola bubbelbadkar. Tyvärr så är min mobil dum och vill inte skicka bilden till min dator. Så jag får återkomma med det senare.

Puss o kram

Kommentera inlägget här :