Fredag!

publicerat i ;

Idag är det fredag och det känns underbart att helgen är i intågande.

Lilltrollet har fått en infektion i ögat så det rinner och geggar. I morse kunde hon inte få upp ögat stackaren.
Jag googlade mig till igår att det förmodligen beror på trånga tårkanaler vilket små nyfödda kan ha. Detta växer oftast bort.
För att vara på den säkra sidan ringde jag dock barnläkarmottagningen i morse och fick samma svar som jag googlat mig till. Om det inte är bättre till på måndag så ska jag ringa tillbaka så får vi träffa en läkare.

Jag torkar med ljummet vatten hela tiden så vi hoppas att det blir bättre snart. Det märks på henne att det inte är helt roligt för hon är tröttare och gnälligare än vanligt. Hon har inte ens velat ammat i natt. Jag tror att hon börjar bli lite bortskämd med flaskan nu.... Det är ju betydligt enklare att dricka ur den och hon brås väl på både sin mor och far och tar gärna den enkla vägen.

Storskruttens vattkoppor börjar torka och idag ser jag bara en enda koppa som inte har torkat än. Sååå skönt.
Nu blir det inskolning på måndag vilket känns jätte roligt. Jag har nog insett dessa dagar dock att jag utan problem hade kunnat ha båda barnen hemma på dagarna. MEN... Leo behöver få leka och aktiveras mer under dagen nu. Mer än jag hinner här hemma mellan amning, trösta, laga lunch och försöka hålla det hyggligt snyggt här hemma.

För flera år sedan så önskade jag mig alla Astrid Lindgren filmer i julklapp. Jag fick den där kappsäcken med alla filmer till min stora förtjusning. Jag måste erkänna att jag inte titta på mer än en film på alla dessa år, men häromdagen tog jag fram den och satte på Pippi Långstrump till Leo. Han satt fullkomligt uppslukad av filmen i över en timme! Tidigare har jag försökt få honom att titta på filmen "Bilar", den tittade han på i kanske 5 minuter. Jag trodde ju helt klart att den filmen skulle vara mer intressant än Pippi, men tydligen inte.
När jag sen igår satte på Karlsson på taket så tittade han i typ en kvart innan han gav upp. Det hände inte riktigt lika mycket i den filmen som i Pippi.



Kommentera inlägget här :