Sjukstuga...

publicerat i ;
... och denna gång är det jag som är värst drabbad.

Jag har ont i halsen, feber och suuuuper förkyld. BLÄ!
Leo är lite förkyld men ingen feber..*peppar peppar*
Lexie är också förkyld och lite varm, men inte nån hög feber.
Totte är också förkyld men en hjälpsam man när jag inte orkar göra någonting.

Nu är mannen min och köper pizza till oss. Själv mår jag för tillfället bättre än på hela dagen efter 2 stycken ipren. Igår hade jag så sjukt ont i halsen men ingen feber. Då proppade jag i mig alvedon men jag tror inte att det var så populärt för Lexies mage, inte för min heller för den delen. Så nu har jag vilat systemet och inte tagit några smärtstillande sedan i natt. På eftermiddagen nu så steg dock min feber till den nivån att det inte längre gick att ta hand om mina två barn utan febernedsättande.

Jag avskyr att må så här dåligt. Det är verkligen en mardröm att vara förälder när man är sjuk. Det är ju liksom ett jobb man inte kan sjukskriva sig från. Att Totte jobbar hemifrån har verkligen vart en skänk från ovan idag. Jag har inte utnyttjat det förutom vid lunchen och nu när det började nalkas middagstid.

Nu ska jag passa på att duka medans jag har ork.

Kommentera inlägget här :