Vattkoppor?

publicerat i ;

Jaha.. då har man en prickig son som i morse bara vaknade med lite ovanligt många myggbett. Jag tyckte att det var lite märkligt med tanke på att jag inte hade ett enda myggbett och jag som ALLTID får myggbett när det är en mygga i närheten.
Totte ifrågasatte redan efter lunch om det inte kunde vara vattkoppor och jag sa tvärsäkert "Nehejdå".
När jag sedan duschade med Leo innan han skulle sova så såg jag att det var ännu fler myggbett och då börjar jag fundera en extra gång. Efter lite googlande och pratande med Solveig kan jag nog konstatera med 90% säkerhet att det är vattkoppor. Om inte annat så lär det väl visa sig i natt eller imorgonbitti.

Prickiga prinskorven ligger nu och sover och Lexie somnade i soffan brevid mig för bara några minuter sedan. Hon brukar vara vaken nu och sen sova gott hela natten så detta bådar kanske inte jätte gott. Lexie får ju ersättning på kvällen för att hon visar klart och tydligt att hon inte är nöjd med det hon får i sig från amningen. Vanligtvis vill hon ha det vid 22 tiden på kvällen men idag vid 19 tiden så fick hon psykbryt. Hon vägrade äta från båda brösten och bara skrek och skrek. Vårt lilla troll som annars inte skriker...

Aja... jag fixade ersättning och gav henne flaskan och efter att hon druckit upp så gav hon mig värsta smajlet. Tänk att hon redan vet hur hon ska få det hon vill. Jeeezzz... lär ju inte bli kul om ett par år!;)

Idag fick jag världens finaste present av min älskade man. Ett armband jag pratat om att jag ville ha med barnens namn och födelsedagar ingraverat. Jag älskar det!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hannah:

Stackare med vattkoppor:( Hoppas Lexie klarar sig. Och att Leo får det lindrigt.

Vilket underbart armband! Din man han kan han. Min första kommentar var Johan jag vill också ha ett sånt! Kram på er

Kommentera inlägget här :