December 1st

publicerat i ;

Idag har jag redan hunnit med en hel del.
Vaknat, matat barnen, skjutsat Leo, varit på öppna förskolan med Lexie på mammagrupp och sen hem och ätit lunch.

Nu bär det snart av mot gymmet där pass 2 med min PT går av stapeln med konditions och styrketester. Kan bli spännande att genomföra med tanke på min härliga träningsvärk i låren. Men smärta är ju bara vekhet som lämnar kroppen och vila kan man ju göra i graven så det är bara att köra på!

24 dagar till Julafton och redan är kalendern full. Det är galet härligt!

Hur firar alla ni där ute jul? Här är det som sagt fullt upp!

Helgen innan jul blir det lilljul med bästa Hannah och hennes familj på lördagen.
På söndagen blir det middag med ena brorsan som åker till fjällen hela julen. Sen är veckan innan full av matlagning och mys med barnen.
Julafton spenderar vi hos min moster med familj tillsammans med min pappa, Tottes mamma. Även min faster och kusin med familj kommer och äter lunch med oss innan de far iväg på annat julfirande.

Annandagen blir till att träffa äldsta brorsan med familj en sväng eftersom de inte är med på julafton.
Jag älskar ju julen och framförallt att få spendera tid med de som betyder mest i mitt liv. Det är självklart jättetråkigt att inte få träffa hela min ursprungliga familj på julafton men samtidigt är det bara ett tecken på att vi blivit vuxna. Båda bröderna firar på sitt håll i år och det är rätt skönt att ha den känslan i familjen att man inte behöver ha dåligt samvete för hur man väljer. Nästa år kanske det är jag som inte är närvarande i julfirandet pga flytten till Seattle.

Julen förlorade sin charm för mig i ett par år. Jag tyckte att glädjen försvann när magin försvann. Julen var inte vad den en gång var när man var liten så att säga. Nu har dock julen återfått sin magi och charm för mig. Nu ska jag fira jul för mina barns skull. Jag ska göra deras jular magiska oavsett var i världen eller i vilket sällskap vi befinner oss.

Jag kan tänka mig att jag kommer att återfå denna förlorade charm av julen när barnen blir stora. Då måste jag nog finna en ny infallsvinkel igen. Jag tror att denna julkänsla kommer inom mig och bara jag finner en mening så kommer det alltid att finnas någon slags magi. Julen kommer att förändras ju fler år som går och jag hoppas att jag kommer ihåg känslan jag har nu.

Ibland kan jag tänka på filmen "the holiday". Sååå underbar och härlig. Jag hoppas att om jag nu en gång sitter där bitter och trött på allt vad julen innebär att jag tar tag i mig själv och gör någonting oväntat. Jag ska verkligen försöka att vara den positiva människa jag är idag resten av mitt liv. Det är härligt att leva och livet blir vad jag gör det till. Är jag glad är det lättare, allt är lättare.

Nu är det December och jag älskar det. Det ska jag ta tillvara på i allt jag gör denna månad. En tråkig måndagsmorgon med två bajsblöjor framför mig ska jag tänka på allt bra som finns omkring mig, då blir det lite lättare- det vet jag ju!:)

Nu ska jag gå och träna med lätt sinne och positiva tankar.

Got to love it!

Kommentera inlägget här :