Här och NU

publicerat i ;

Vi har haft två riktiga mysdagar här hemma.
Träning på förmiddagarna där Leo har fått springa av sig på gymmets barnpassning. Sen har det blivit lunch när vi kommit hem och sen sovstund för barnen.

Idag sov Leo jättelänge på eftermiddagen och Lexie har sovit mest hela dagen. När hon varit vaken har hon antingen varit supersur eller jätte hungrig. Tur att hon sovit mest hela tiden.

Leo den lilla sötnosen har däremot varit på ett strålande humör idag. Han har blivit så stor min lilla kille och han visar varje dag hur mycket han förstår och hur mycket han tar in av sin omgivning. Herregud... idag gjorde han mig helt imponerad.
I två veckor har det legat en liten rund grå gummigren i besticklådan i diskmaskinen. Jag har inte vetat var den kommer ifrån så jag har låtit den ligga där. Leo älskar att hjälpa mig att plocka ur diskmaskinen och gjorde det idag på eftermiddagen. När allt var urplockad tar han upp den lilla grå saken, öppnar facket brevid diskmedelsfacket i diskmaskinen. Där sätter han sedan fast den lilla grå gummigrejjen precis där den tydligen skall vara och stängde luckan.

Jag står brevid och gapar! Självklart är det lillskrutt som tagit bort den lilla grå gummigrejjen från början, MEN WHAT... hur kommer han ihåg det, och hur kommer han ihåg var den skulle sitta och hur han skulle göra för att öppna luckan osv osv...
Idag har han även sjungit blinka lilla stjärna, sagt saker han aldrig sagt förut, förklarat för mig precis vad han vill och totalt charmat byxorna av mig. Känslan jag känner för min lilla skrutt idag är sådan överväldigande förälskelse och kärlek.

På kvällen nu när jag varit ensam hemma med barnen har jag varit så otroligt känslosam och sentimental. Så fort Leo gjort något sött så har tårarna kommit. Detta är vad jag velat få uppleva i hela mitt liv. Känslan av total tillfredsställelse i mitt liv just nu är fantastisk. Jag är så hemma!
Igår berättade jag för Totte att jag aldrig tidigare i mitt liv velat eller kunnat leva i nuet. Det har alltid varit något jag letat efter eller något som varit jobbigt. NU... just NU i mitt liv så vill jag inte vara någon annanstans än just här och nu.

Den känslan är mäktig!

Kommentera inlägget här :