Helgen

publicerat i ;

Lördagen spenderades i pysslets tecken.
Jag fick nämligen för mig att jag skulle göra egna julgrupper. Jag ÄLSKAR att köpa julgrupper, men de är ju rätt dyra och jag tänkte att de måste vara relativt enkla att göra.
Så vi gav oss iväg mot plantagen för att inhandla allt jag behövde och sen skapade jag så det stog härliga till. Brevid mig stog Leo vid vattenkranen och hade vattenlek.

På kvällen kom tre av mina närmaste vänner på julmysmiddag. Vi hade en helt perfekt kväll med god mat, gott vin och framför allt underbart sällskap!:)

Söndagen har även den gått i julmysets tecken. Glöggmys på dagen och sen blev det luciasim på badet på eftermiddagen. Sååå mysigt. På badet så gick alla stora simmare i ett jättefint luciatåg i simhallen som alltid avslutas i vattnet. Det är lika vackert varje år och det är lite roligt att jag för några år sedan gick i det där luciatåget.

Efter luciatåget så får alla familjer som är där bada. Jag och Leo went crazy i vattnet och det var superkul för oss båda. Vi åkte till och med den stora vattenrutshkanan tillsammans och Leo älskade det.
När Lexie började tröttna på kanten med pappan så fick även hon hoppa i. Först tyckte hon att det var lite kyligt, det höll kanske i sig i 20 sekunder sen tjöt hon av skratt.

Att jag/vi har två små grodor till barn är helt klart. Jag hoppas att de fortsätter vara lika glada i vattnet!:)


Kommentera inlägget här :