Min lilla vovve

publicerat i ;

Julen har varit fantastisk. Massor av god mat och härligt sällskap och även lite fina julklappar.

Tyvärr så gick juldagen från att vara lugn och harmonisk till att bli sorglig.

Vår lilla vovve som föddes i huset där jag bott större delen av mitt liv har under en längre tid varit lite dålig.
Hon var gammal och grå och vi visste att det kanske bara var en tidsfråga innan det var dags för henne att gå vidare till nästa värld.

Denna stund var kommen på juldagen. Då hade hon legat hela dagen och knappt kunnat gå upp och dricka vatten så då ringde pappa mig och bad mig ta henne till veterinären. När jag kom och hämtade lilla skruttan var hon jätte trött och jag insåg att det enda rätta var att få låta henne sova in.

Allt gick lugnt till och hon så så rofylld ut när hon somnat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Usch vad jobbigt. Jag blev alldeles tårögd när jag såg bilderna på fina vovsen. Jag har blivit så himla blödig sista tiden, trots att det inte berör mig personligen...



Det är jobbigt när djur går bort som man har haft så länge :(



Hon var i alla fall superfin! Vad var det för ras?



Kram ♥

2:a kommentar, skriven , av cilla:

fy så tråkigt att läsa.. många fina år fick ni iallafall. vet inte hur jag ska kunna gå igenom det med min badah..hon är redan 6.5 år...



kram

Kommentera inlägget här :