Nu är det jul igen...

publicerat i ;

Igår startade vår jul på riktigt.
Vi började med att sätta in julgranen igår förmiddag. Det är alltid en riktig stämningshöjare. Vanligtvis brukar vi inte sätta in julgranen förens runt den 20 December, men igår skulle vi fira lilljul här med Hannah, Johan, Oliver, William och Ida.

Vi drack glögg, åt pepparkakor, Hannahs hembakta beskvier, mumsig middag,  och sen avslutade jag kvällen med en Bailys Hasselnöt. ojojoj vilken eftermiddag/kväll.
Vi hade jättetrevligt och barnen var helt klart överväldigade av presenterna och stämningen. Leo och Oliver för att de busade runt som tokiga och Lexie för att hon mest skrek, den enda som skötte sig exemplariskt var såklart William!:)

Leo fick en helt underbar radiostyrd bil och en film med kortare avsnitt med Bärgarn. Båda julklapparna var klockrena och Leo har pratat om Bärgarn i sömnen hela natten och det första han ville göra när han vaknade var att köra sin bil. Bättre betyg än så kan knappast presenter få.

Lexie fick jättesöta matchande pälstofflor och halsduk och sen en jättefin bondgård med plastdjur som hon nu i första hand inte kommer att "leka" med men djuren är redan uppskattade att titta på och äta på.

Jag och Totte fick en underbar pläd som vi direkt invigde igårkväll när gästerna gått och barnen somnat.
Inte heller den hade kunnat vara bättre!:)

Idag blir det lite mer julfirande med brorsans familj, fast idag ska vi bort och det känns faktiskt lite skönt.
Innan vi hinner iväg på det ska jag nog ta med mig Leo och gå till pulkabacken. Vi behöver båda komma ut innan lunchen, jag för att röra på mig och Leo för att röra på sig för att han sen ska kunna somna gott innan vi ska iväg.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Åh vad mysigt!!

Vi ska iväg och köpa gran idag, så vi sätter nog in den i em. Det blir sååå myys! Älskar lukten och ljuset från granen när man kommer upp på morgonen!



Kram på er ♥

Kommentera inlägget här :