PT

publicerat i ;

Det är så otroligt vackert ute att jag blir alldeles tokig.
Herr Rimfrost är här med all sin prakt och jag tror inte att det finns något jag tycker är mer vackert i naturväg än det jag ser när jag tittar ut genom fönstret nu.

Igår satte jag mitt livs första pepparkaksdeg. Det blev min mammas gamla recept som hon fått av sin mamma som jag som tur var fått receptet på av min moster. Jag har ingen aning om den blev bra, men det lär ju visa sig i eftermiddag när vi ska baka.
Leo är hemma idag eftersom Solveig är sjuk så idag blir en mysdag. Jag ska försöka ta ut honom på en pulkasväng också, men det blir nog en riktig kortis med tanke på kylan.

Igår körde jag konditions och styrketest med min PT.
På magstyrkan är jag på nivån "UTMÄRKT"... känns ju rätt skönt med tanke på att jag fött två barn på mindre än 2 år.
Bröst och armstyrka ligger jag på "ÖVER MEDEL". Känns också riktigt skönt.

MEN... sen till det stora konditionstestet.
Testet gick ut på att ta mig fram 2,4 kilometer på löpbandet så fort jag kunde.
Jag trodde ALDRIG att jag skulle klara att springa hela vägen, men det gjorde jag. Så jäklans bra kändes det. Sprang inte särskilt fort, men sprang i alla fall!
Sen räknar något program ut med variablarna tiden på sträckan, vikt och ålder ut vilken syreupptagningsförmåga och fysisk ålder man har.
Min syreupptagningsförmåga är varken bra eller dålig. Den är sådär att man definitivt måste förbättra den men det är inte kritiskt. MEN... sen kom käftsmällen. PGA min vikt tillsammans med de andra variablerna så har jag en fysisk ålder på 57 år. Jaha liksom...

Så nu är det en livsstilsförändring som gäller. Den har jag ju redan börjat med visserligen, men ändå! Nu kan jag bara tänka 57 så vill jag inte göra något för att spela med livet.
Det som är grejjen är att vikten spelar en jättestor roll i den där åldersuträkningen. För sänker jag vikten men fortfarande springer på samma tid så sänks åldern rejält. Så nu ska jag träna och träna och fortsätta äta bra.

Nu har jag delat med mig av något som jag skäms extremt över. Enda anledningen till det är att jag nu SKA förbättra detta. Jag och min PT ska göra om samma test i vår igen för att se vilken förbättring som skett. Hon har sagt att hon inte tänker lämna mig innan min fysiska ålder är nere på 28. Jag är beredd att betala mycket pengar för att det verkligen ska hända. Innan sommaren 2011 ska jag vara 28 i kroppen och fortsätta vara max 25 i själen.

Kommentera inlägget här :