2010 lista!

publicerat i ;


Med endast ett få dagar kvar av detta år så krävs det en summering.
Jag har extremt dåligt minne så nu ska jag försöka göra detta i en lista.

Mitt 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fick en dotter.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror faktiskt inte att jag angav något nyårslöfte. Gjorde jag det så var det säkert en klassiker som att inte gå upp för mycket i vikt under graviditeten. Det höll jag i sånna fall helt okej. 
 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Yes. Min bästa vän Hannah fick sin lilla William. Jag blev även gudmor till en liten Klara som är mina barns kusin.

4. Dog någon som stod dig nära? Ja, lilla vovven fick somna.

5. Vilka länder besökte du? USA, Seattle. Skulle ju faktiskt åka till Mallis också men då blev det vulkanutbrott som satte stopp för det. (Jag är fortfarande lite bitter)

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? SOL, när det var sol här så kunde jag inte njuta för att jag var höggravid
!
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 31 Juli

8. Vad var din största framgång 2010? Vet inte om jag haft någon framgång... Eller Jo jag tycker att varje dag är en framgång då mina två barn växer och mår bra.

9. Största misstaget? Jag har gjort så många misstag i mitt liv men har lärt mig att lära av misstagen. Så jag ser de nog inte som misstag längre utan mer som lärorika händelser. Kan dock inte komma på en enda lärorik händelse 2010. Finns säkert någon så om någon vet någon så kan ni ju hojta till.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har faktiskt varit väldigt lite sjuk detta år. *peppar peppar ta i trä*

11. Bästa köpet? Min jacuzzi som jag och barnen badar i varje kväll.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat som alltid. haha

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Min älskade sons 1 års dag, min älskade dotters födelsedag och att få ha så underbara varelser i mitt liv.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Ojojoj hade jag fått denna fråga för ett par år sedan hade jag kunnat radda upp hur många låtar som helst. Nu har musiken tyvärr hamnat i skymundan... Men en låt jag kommer på på rak arm är Lady antebellum "Need you now" som är sådär härligt melankoliskt vacker som jag gillar. 
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, mycket gladare. Jag känner mig så tillfreds med mitt liv. Love it!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
 Jag hade velat resa mer och SOVIT

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Hmm... ätit kanske.

18. Hur tillbringar du julen? Jag tillbringade julen med familjen och släkten. Precis som det ska vara!:)

19. Blev du kär i år? Jag var redan riktigt kär.

20. Favoritprogram på TV (eller datorn): One tree hill, Gossip Girl, The vampire diaries, The secret life of the american teenager, Pretty little liars, Entourage, The big bang theory, Parenthood....

21. Bästa boken du läste i år? Måste vara "När Veronica bestämmer sig för att dö"

22. Största musikaliska upptäckten? Oj någon sådan hade jag nog inte 2010.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Där kommer mitt dåliga minne in igen för jag kommer inte ihåg.

25. Något du önskade dig men inte fick? Tror inte att det fanns något sådant.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag mös med Totte och Leonidas.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bara sånda omöjliga saker som att ha fått ha mamma här och att ha fått resa lite mer.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Tjockisstil... eller hmm.. nä jag vet inte. Inte så stylish iaf.

29. Vad fick dig att må bra? Min familj!

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Oj.. hoppas inte Totte läser detta nu då. Jag vill ha Justin Timberlake... ;)

31. Vem saknade du? Mammsen

32. De bästa nya människorna du träffade? Tjejerna i mammagruppen måste det nog vara då!:)


Efter att nu ha svarat plikttroget på dessa frågår så inser jag hur ointressant mitt liv egentligen kanske kan verka. Det handlar mest om min underbara familj och vardagstråket/romantiken.
Jag bara funderar på om jag hade svarat på denna lista typ 2004 eller 2005 vad mer spännande saker det hade stått då.

Jaja.. Det är väl "The circle of life". En anledning till att jag ville skaffa barn "tidigt" var att jag fortfarande skall vara relativt ung när barnen klarar sig själva så att man kan resa och njuta av livet då. Jag har sagt att jag och Totte ska resa jorden runt när barnen är utflugna. Jag hoppas verkligen att vi fortfarande vill det då och förhoppningsvis har vi lite andra ekonomiska förutsättningar när vi är 50 än vi har nu!:)

Kommentera inlägget här :