Busfilur!

publicerat i ;

Lång dag idag också.

Leo har kommit in i samma mode som han var för ett par veckor sedan. Han vill INTE sova. Det är lite gulligt eftersom han faktiskt utvecklas så otroligt mycket just nu.

Gulligt- JA
Jobbigt- JA

Igår var den värsta dagen sen Leo föddes. Leo busade konstant hela tiden. Han lyssnade inte alls på vad jag sa och körde sitt eget race.
Idag har det varit lite bättre faktiskt.
Jag har dock fått tvinga honom att sova. Jag vet att han är så trött att han håller på att gå sönder ändå får jag ligga och krama honom hårt och prata lugnt med honom i 30 minuter innan han somnar. Att få honom att somna i sin egen säng idag på dagen har varit omöjligt.
Han har sovit i max 45 minuter innan han vaknat med ett ryck och börjat busa på en gång.

Igår funderade jag bra länge på vad jag gjort som har en till på G i magen. haha

Sen fick jag ett sms mitt i natten att Hannah fått en liten pojke och då kom lite tårar och jag längtade efter min lilla prick igen!:)
Stooort grattis till Hannah, Johan och Oliver till lillebror.

Nu ska vi ha fredagsmys och har fuskstädat lite medan Totte har varit och handlat. Nu hoppas jag att kommer snart för jag håller på att hungra ihjäl.

Både igår och idag har jag känt den lilla pricken i magen ordentligt. Kom på det nu eftersom hon gav sig till känna.

Man hade väl inte annat än kunna ana att denna lilla böna skulle bli en busfilur!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

fin spalt han har och inte hela vägen. kan se på kort ibland innan neos op och k'nner att jag saknar spalten på nått konstigt sätt ibland. Spalt leenden är så otroligt vackra!

2:a kommentar, skriven , av Veronica & Isak:

Syns ju lång väg att han är en busfilur ;-) Förresten säger bara - vänta bara till 2-års trotsen. Gud vad jag är trött efter en heldag, puh! Gränserna ska testas hela tiden och allt är nej, nej, nej, gap och skrik + därtill en stor dos med bus eller snarare jäkelskap som att lägga saker i toan och sen hämta mamma för att visa. Kasta alla mjukdjuren i handfatet och på med tvål och vatten så har vi jordens bubbelbad på några sek eller hälla ut mammans bodylotion på badrumsmattorna - mkt badrum har det varit idag... ja du dagarna går om man säger så ;-)

Kommentera inlägget här :