Effektivitet var namnet

publicerat i ;

Grrr... hade precis skrivit ett långt inlägg så kom Leo och tryckte på en knapp så att allt försvann. Jippie!

Jaja..

Jag har hunnit vara extremt effektiv nu på morgonen. Diskmaskinen är tömd, tvättmaskinen full och påsatt och blommorna vattnade. Jag har insett att jag måste vara effektiv på förmiddagen nu eftersom min energi tar slut totalt vid 16 tiden på eftermiddagen.
Jag börjar misstänka att det är mitt blodvärde som sjunker nu. Jag orkar dock inte ta tag i att ringa barnmorskan nu utan får vänta tills jag har tid där nästa vecka.

Nu är det bara 6 dagar kvar till ultraljudet. Det både längtar och känner lite bävan inför det besöket. Jag är otroligt glad att jag gjorde ultraljudet för ett par veckor sedan för det lättade min oro enormt.
Jag är så väldigt mycket mer orolig denna graviditet. Jag har insett att det inte alls är säkert att det kommer ut en frisk, hel, söt och underbar rosenskimrande bebis efter 9 månader.
Jag kan bara hålla alla mina tummar för att allt står rätt till.

I motsats till min oro så går denna graviditet väldigt mycket fortare. Jag har inte tid att tänka på att jag är gravid varenda sekund. Jag tror att det blandat med att jag mår bättre denna gång gör att tiden flyger fram som den gör. Jag känner mig inte alls redo att bli 2 barnsmamma än. Jag hoppas verkligen att den lilla håller sig där inne till Juli, då kommer jag att vara mer än redo!

Leos sömnföljetong:

Både igår och idag så struntade Leo att vakna vid 5 tiden vilket är riktigt skönt. Så nu har han vaknat vid 6.40 tiden och inte velat sova efter vällingen. Det känns helt okej att gå upp vid den tiden och framför allt om han fortfarande klarar sig på att bara sova efter lunchen. Igår gick det bra så jag hoppas att det gör det idag också.

I eftermiddag är det föräldrargrupp på öppna förskolan. Det känns riktigt bra att Leo får komma dit och leka av sig lite idag igen. Det är så skönt att slippa behöva säga nej och ajaj till honom under flera timmar på en dag. På öppna förskolan så är det precis så. Han kan leka utan att jag behöver vara orolig för att han ska göra illa sig eller ha sönder någonting.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Jag finns här om du vill bolla en tanke eller två =)

Stor kram

Kommentera inlägget här :