Feberfri (förhoppningsvis)

publicerat i ;

Leo är äntligen feberfri. (peppar peppar ta i trä)

Idag vågade vi oss ut på ett lunchäventyr till Melanders i Täby. Vi är ju verkligen riktiga stammisar där och personalen älskar Leo.
Det känns så otroligt skönt att vi började gå med Leo på restaurang redan när han var några dagar gammal. Det är ju ett av våra stora intressen, att äta god mat:)
Hade vi inte kunnat göra det med Leo hade vi förlorat något stort i vårt liv.

Idag satt vi och funderade på om vi kommer våga oss dit även när "Pricken" tittar ut och det är klart att vi kommer.

Leo började dagen redan vid 5.30 och fick då gå upp med pappa medans mamman fortsatte sova i godan ro men vaknade vid 8 av att Leo skrek som en stucken gris. Då fick de komma upp och lägga sig igen. Till min trötta besvikelse bestämde sig Leo bara för att sova i 45 minuter vilket gjorde att jag var tvungen att gå upp vid 8.50. Egentligen lyxsent, men av nån anledning så behövde jag sova mer.

Jag och Leo gick ner och åt gröt och lekte en stund tills klockan var 10 då vi gick upp för att väcka Totte. Han var dock inte ett dugg intresserad av att gå upp med tanke på att han jobbat större delen av natten OCH gått upp tidigt med Leo. Som TUR var så bestämde sig Leo för att somna medans vi väckte pappan och hela familjen fick sova till 11.30 Hur nice är inte det!?!

Nu när vi är tillbaka efter vårt lunchäventyr så ligger Leo och sover på vardagsrumsgolvet i värsta stöket som jag tänkte dela med mig av idag. Jag AVSKYR när det är stökigt, samtidigt så avskyr jag att städa så jag sitter lite i ett moment22 där. (Jag har egentligen ingen aning om vad moment22 är, men det lät som att det passade där.) (Jag googlar nu moment 22 och inser att det passar okej, men inte perfekt!)

Vårt stökiga vardagsrum, med en sovande Leo i mitten!


En sjuk Leo på akuten



Mammans längtan till sommaren

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma:

Skönt att fler kan ha stökigt... dock har jag inga barnprylar att skylla på ;) Hoppas Leo mår mycket bättre idag!

Kommentera inlägget här :