Frisk och dagisplats

publicerat i ;

Leo är nu definitivt frisk.
Sååå skönt!:)

Idag är han helt sitt vanliga jag och kryper runt överallt där han inte får vara.



Idag fick Leo till min stora glädje en förskoleplats, precis brevid där vi bor.
Tyvärr så hade jag inte hunnit ändra startdatumet från augusti till januari.
Eftersom han ska opereras under sommaren eller början av hösten så vill jag inte att han ska börja på förskola förens i januari.
Han kommer att gå hos dagmamma i grannkommunen under hösten. Henne känner Leo väl och det kommer inte bli några problem med inskolning osv.

Jag mailade föreståndaren på förskolan och frågade om det fanns någon möjlighet att tacka ja till platsen men ändra startdatumet till Januari. Detta gick såklart inte. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Förklarade vår situation med operation och infektionskänslighet och nytt syskon i familjen, men det verkade inte vara något som gjorde att hon mjuknade direkt.
Så jag antar att det bara är att tacka nej till platsen och sedan hålla tummarna för att han får plats i Januari.

Detta gjorde att jag blev på lite dåligt humör under förmiddagen, men det är ju inte mycket jag kan göra.
Dessutom är det ju inte världens katastrof eftersom jag ändå kommer vara hemma.

Nu hoppas jag att Leo snart sover en stund. Det är nämligen full rulle här!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica GW:

I värsta fall får ni väl tacka ja till platsen och betala för den för så måste ni ju kunna göra? Har för mig att Jenn gjorde så om jag inte minns helt fel..



Vad ni är lika förresten, mamma upp i dagen =)



Kram och trevlig helg!

2:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Vad härligt att han är frisk! Och jag ska hålla tummarna för att han får plats i januari.

Kramar

3:e kommentar, skriven , av Stella:

Trevlig Blogg! Kan tipsa dig om att tacka ja till platsen och betala från och med augusti trots att sonen inte börjar där förens i januari. Det gjorde vi! Det är pengarna de vill åt och ha ett barn mindre under hösten för förskolan är ju toppen men ändå få betalt. Lycka till!

4:e kommentar, skriven , av marie:

härligt att han är frisk och att ni fått dagisplats. Op av gomm?

Kommentera inlägget här :