hjärtedag med sorg

publicerat i ;
Vi hade en jättemysig alla hjärtans dag kväll igår.
Totte lagade 3 rätters middag.

Förrätt:
Toast Skagen (min absoluta favorit)

Varmrätt:
Oxfilé med persilje bearnaise och klyftpotatis

Dessert:
Vaniljhjärta med hallon

Det var en helt perfekt middag. Till den avnjöts en flaska alkoholfritt bubbel. Det var förvånansvärt gott faktiskt.



Jag fick också fina blommor av Totte igår. Jag fick vita fina rosor. Precis som jag hade i min brudbukett!:)

Leo fick en fin hjärtballong av pappa som han älskar.




Tyvärr så blev dagen en sorglig dag också. En cancersjuk pojke vars blogg och hans mammas blogg jag läst under en längre tid gick bort igår. Han var en så oerhört stark och tapper kille och jag kan inte annat än fälla tårar framförallt för hans familjs skull men också för hans förlorade framtid.

http://lifeofgurrag.blogspot.com/ Gustavs egen blogg

http://annasanatomi.blogspot.com Gustavs mamma Annas blogg

Annas vänner har startat en insamling till hennes familj för att de ska kunna göra någonting tillsammans som en familj efter denna tunga period som pågått under flera år. Dit skänkte jag pengar igår. Inte för att det gör deras sorg lättare på något vis, men det kanske är en hjälp på vägen för deras väg vidare i livet.

Gustav startade även en egen insamling när han blev sjuk. Den insamlingen har samlat in mer än 150 000 kronor. Dessa pengar ska efter många om och men gå till TVspel och TV apparater till den avdelningen han låg på i många långa månader när han var som allra sjukast. Jag tycker att det är gräsligt att det ska behövas en privat insamling för att något så självklart ska kunna köpas in. Detta är trots allt en avdelning där barn ligger en stor del av sitt liv.
Det som gör mig mörkrädd är hur många sådana avdelningar som finns i Sverige...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Många tack!

Kommentera inlägget här :