Kalle Kunskap

publicerat i ;

Nu blir Leo erbjuden förskoleplatser till höger och vänster. Inte i Täby denna gång utan i Danderyd där han också står i kö.
Nu ska jag på ett öppet hus i Danderyd i Mars och se hur den förskolan är för att sedan bestämma mig för vad jag egentligen vill. Ja.. till våren alltså.

Jag låg och räknade igår när jag skulle sova och om Leo börjar till nästa höst på någon förskola så är han faktiskt bara 2 år och 4 månader. Det värsta är väl att eventuellt Pricken MÅSTE börja då med, och då kommer hanhon bara vara nästan precis 1 år. Det är liiiitet.

Då blir det nog till o flytta till USA så att jag kan vara hemma med barnen.

Leo bestämde sig för att vakna redan klockan 5.17 idag. TACK TACK... hehe
MEN.. det var Tottes morgon så de gick upp och då hade Leo somnat när han fick välling så Totte gick upp och la honom igen. Och tror ni inte att han somnade om till klockan 8 då. HELT OTROLIGT!
Det har han aldrig gjort med mig.
Så nu får Totte ta varje morgon:)

Det är ju betydligt bättre att han somnar om direkt efter morgonvällingen så slipper vi att han är vaken i 1.5-2 timmar för att sen vilja sova i 2 timmar till.

Vi får väl se om det bara var en lucky day eller om det är något vi kan införa.

Jag har köpt ett dataspel till Leo som vi spelar i några minuter varannan dag typ. Han ÄLSKAR DET!
Kalle Kunskap baby heter det och nu på morgonen var första gången som Leo tryckte på knapparna själv och förstod att det hände något när han tryckte på dem.
I dataspelet så är det lite sagor, sånger och något bubbelpussel som Leo får ut någonting utav. Sen lite senare så finns det avsnitt om kroppsdelar, ansiktsuttryck osv.
Eftersom Totte sitter framför datorn hela dagarna och Leo inte vill annat än att vara med så tyckte jag att detta var lite roligt för honom. Nu får han datorn i några minuter:)

Leo spelar kalle kunskap:

Kommentera inlägget här :