Leo kommunicerar

publicerat i ;

Tisdagmorgon och både mamman och Leo är pigga.

Att ha uppdaterat Leos rutiner till bara en sömnperiod på dagen är nog det bästa jag gjort på länge. Leo sov i natt 12 timmar utan att vakna och när han väl vaknade på morgonen låg han glatt och snackade i sin säng.
Nu sover Leo mellan 2 timmar mellan 11-14 beroende på när han vaknat på morgonen och när lunchen serverats. Leo som alltid varit en glad kille känns mer harmonisk nu. Han äter och sover precis som han ska.

Igår fick jag lite panik faktiskt. Nu när allt äntligen fungerar ska vi snart förstöra allt igen med en ny familjemedlem som har en egen vilja. Hua. !:-)

Nä jag tycker att det ska bli jätte mysigt och jag ser fram mot en liten ny vilja här.



Någonting som jag inte skrivit här i bloggen av någon anledning är att Leo har hittat något att kommunicera om.
`
För några veckor sedan så lyssnade vi på en låt som har en massa "Mjau" i sig. Alltså lätet som katterna gör. Redan när vi lyssnade på låten första gången så lärde han sig att säga "Mjau". (eller "Mau" i Leos mun).

Nu säger han "Mau" så fort han ser en katt och även när han vill ha något att prata om.
Det första han sa när jag tog upp honom ur sängen i morse var "Mau", med en frågande ton.
Jag svarade att jag inte vet var katten är men att vi får gå och leta. När vi väl hittar katten sovande i soffan blir han jätte glad och ropar "Mau mau mau". :)

Jag hade tänkt försöka filma detta och lägga ut ett filmklipp. Detta är dock inget jag gjort tidigare så vi får se om jag lyckas någongång i närmsta framtiden.

Leo har lyckats slarva bort kameran så det blir inga bilder.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Vad gulle! Skönt att han sover så bra.

2:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

åå va roligt:)

Kommentera inlägget här :