Mat och sömn

publicerat i ;

När man arbetar på förskola så är man inte helt ovan att se barn somna under lunchen om man jobbar på en avdelning med små barn. Idag somnade min Leo nästan mitt i magen och det är ju så sött. :-) Det var en helt annan känsla när det var ens eget barn och någon annans. Tidigare har det varit väldigt gulligt, men idag tog mitt hjärta extraskutt.

Leo fick i sig en hel portion med pasta och korv. (Bara liiite hjälp med fruktpuré på slutet.)
Detta är det bästa han någonsin ätit så snart blir det till o börja göra riktig mat till middag också. Helt klart mer jobb än gröt eftersom han fortfarande vägrar burkmaten, men det är bara att inse fakta och ta tag i mig själv.

Leo sover som en liten gris på nätterna numer. Tiderna när han vaknar varierar ju väldigt beroende på om det är mamman eller pappan som ska gå upp, men oavsett så sover han väldigt bra.
I går sov han oroligt från att han somnade. Han vände och vred på sig och gnydde och skrek. Vid klockan 2 så var jag tvungen att gå in hela tiden och lugna ner honom och tänkte att han har nog ont. Jag har gjort misstaget förut att ta upp honom när han vaknat mitt i natten och skrikit och tyckt så synd om honom, men så fort han fått komma upp har han blivit superglad och velat leka. Så i natt så tänkte jag att jag inte skulle ta upp honom förens jag verkligen visste om han hade ont någonstans. När jag satte mig brevid sängen så blev han tyst och ville leka så jag antog att han nog inte hade så ont ändå. Jag gick ut efter en kvart när han låg och lekte för sig själv och inte brydde sig om mig. Då gnydde han i 2 minuter och sen blev det knäpptyst. Jag blev livrädd att något hade hänt så jag gick in igen, men då sov han så sött.

När jag kom upp i morse efter en härlig sovmorgon så tittade jag in i munnen på honom. Då har den andra tanden i nederkäken spruckit fram. Den har varit på väg upp i 2 månader men aldrig kommit ut. Nu var den i stort sett lika lång som första tanden som sprack fram för 2 månader sedan. Snacka om att han förmodligen hade ont i natt. Stackarn!:)

Idag är han som en solstråle så nu får vi väl se när vår 4 tandade bebis blir kinkig av nästa tand på G.



Mina två favvopojkar:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma - Adorable moments:

Hoppas han håller humöret uppe till imorgon :D

2:a kommentar, skriven , av faster:

1. Johanna, jag säger bara Beverly Hills på tal om tonårsserier!!



2. FUsk att ta reda på om pricken är en han eller hon!!! (jag tror det är en han)

Kommentera inlägget här :