Natten på akuten

publicerat i ;

Natten till idag spenderade vi på Astrid Lindgrens barnsjukhus med Leo.

Leo somnade som vanligt vid 20 tiden igår. Jag gick och la mig klockan 22 och somnade gott eftersom jag var sjukt trött. När klockan var 23.30 vaknade Leo med ett illvrål och jag tog upp en braskamin ut sängen. Han fortsatte att skrika i 2 timmar förutom när jag lyckades få i honom lite kall välling.
Efter 2 timmar gick jag för att ta tempen på lillskrutt och när jag öppnade blöjan var där blodblandat slem. Inte jätte mycket, men helt klart tillräckligt för att man reagerar att något är fel.

Då ringde jag direkt upp sjukvårdsupplysningen som sa åt oss att åka in.
Väl på AL gick det relativt snabbt och vi fick träffa en läkare som remitterade upp till röntgen för att kolla att alla tarmar såg okej ut.

Allt såg tack och lov bra ut.
Vi fick åka hem vid 5 tiden på morgonen och var alla tre helt slut. Vi hade försökt hålla Leo vaken på sjukhuset för att han också skulle vilja sova när vi kom hem.

När Leo vaknade vid 9 tiden i morse var han feberfri och jag hoppades att det skulle hålla sig så, men inte då.
Under dagen har febern blivit högre och högre och är nu uppe på 40 grader igen.

Nu hoppas vi att pencillinet börjar verka ordentligt under natten så att lillskrutt får må bra igen.
Nu sover han igen men oroligt. Jag hoppas att han kan sova större delen av natten i sin egen säng för jag får ingen sömn alls när han sover hos oss.

Vi har inga planer för de närmsta dagarna förutom att Totte jobbar. Men jag hoppas att vi snart kommer ur huset. Det är ju inte så lätt att gå på promenad med barnvagnen heller när snön yr ner och vagnen helst inte vill rulla:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessie:

hoppas lillskrutten kryar på sig fort!!!

2:a kommentar, skriven , av Jennifer:

oj stackars liten! Vi har också en liten sjukling här hemma=( alltid så oroligt med hög feber!

3:e kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Nej men usch vad jobbigt! STackars liten och stackars er! Hoppas på att nästa inlägg handlar om hur pigg han blivit.

Kram

4:e kommentar, skriven , av marie:

men fy vilken panik du måste fått då. vet dom vad det berode på?

Kommentera inlägget här :