Öppna förskolan

publicerat i ;
Idag har vi varit iväg till Öppna Förskolan på eftermiddagen. Efter vårt förmiddags pyjamasmys!
Det var lika trevligt som vanligt och Leo har jätte roligt där. Han kan krypa iväg vart han vill och leka utan att få några reprimander av mig. Det är otroligt skönt för både honom och mig.

Idag har vi haft två roliga händelser.

Rolig nr1.

Jag står i duschen och Leo kryper omkring i badrummet. Helt plötsligt kryper han fram mot duschen och öppnar duschdörren. Eftersom Leo har pyjamas och blöja på sig så stänger jag duschdörren varpå Leo skriker. Leo försöker öppna dörren igen och jag håller igen den och Leo skriker ännu högre. Leo försöker öppna dörren en tredje gång och jag tänker... jaja visst, kom in då!
OCH in kom han i duschen med pyjamas på. Han såg så lycklig ut att jag bara kunde skratta.
Jag klädde dock av honom pyjamasen och blöjan så fick han sitta där och plaska.

Rolig nr2.

Leo har haft grymma problem med den fasta födan och på senaste tiden har han totalvägrat.
Idag fick jag i honom ungefär halva portionen innan han började med sina vanliga protester.
Då började jag blanda in fruktpuré i varje tugga. För varje tugga mindre puré och till slut så åt han vanlig mat utan att protestera. Jiihaaa! Detta kanske bara fungerade idag, men ändå!

Leo med sina kompisar:



Leo hade suttit jätte fint brevid sina kompisar tills jag fick upp kameran, så klart!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Hihi =)

Mysigt låter det.

Kram

Kommentera inlägget här :