grindar och annat kul

publicerat i ;

Leo den lilla fillefiluren har börjat vägra sova i sin säng på dagen. Liiiite frustrerande och de flesta dagar har vi en lång fight vid naptime.
Idag hanns inte fighten med eftersom det står bad på agendan under eftermiddagen som varje onsdag.
Då får man lyxa till det och somna i mammas famn och sen sova i soffan!:)




Imorse gick jag upp med Leo och sen fick jag gå och sova ganska snart igen eftersom Leo var trött igen.
MEN... pappan väckte Leo redan efter 30 minuter av misstag så då fick de gå upp och leka en stund.

När jag lite senare kommer ner i vardagsrummet säger Totte:

"Leo har lärt sig två saker på morgonen. Det ena är att kasta saker och den andra är att klättra i trappan."

Vi har ju haft en grind i trappan ner i flera månader men Leo har inte varit ett dugg intresserad av vägen upp, tills i morse. Då hade Totte hört honom gnälla lite så han gick och tittade varför han gnällde, då sitter Leo på tredje trappstegt och kan inte komma ner. Hmm... det sägs ju att man ska vara lite förutseende när det gäller sina barn.
Jag har varit på väg i flera veckor att köpa en till grind, men inte kommit mig för.
Idag åkte vi ju då och skulle köpa grind, men då finns inte den grind vi har nånstans. Grrr....
Så nu får vi ha hökögon på Leo och så får jag åka till fler barnbutiker imrogon.

Kommentera inlägget här :