Livets bok

publicerat i ;

Vi firade jul hemma hos min kusin och hans familj.
Då fick vi en försmak på vilket liv det kommer att vara om ett par år med Leo och hans kusiner och sysslingar.
Här är Leo + 1 kusin och 1 syssling:



Tidigare idag satt Leo och pillade med min mobil och upp kommer massa gamla bilder jag inte sett på väldigt länge. Bilder på leo när han var nyfödd och bara några dagar/veckor gammal. Det är helt otroligt vad tiden gårt fort och jag kan inte förstå att vi om 6 månader har en ny sån liten hos oss.
När man tittar på bilderna så ser det inte ut som att Leo finns där inne.

Jag är helt säker på att barn inte föds som tomma böcker, men nästintill. Jag tror att grundhandlingen av boken finns där, sen är det vi i barnens omgivning som måste berika boken med alla olika aspekter av livet. Förhoppningsvis gör vi ett så pass bra jobb att boken får en bra början som barnen själva är nöjda med. För sen när de är så stora att det är dags att fylla den där boken själva så kommer de inse att det inte är ett särskilt lätt i alla lägen.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av marie:

fint skrivet!!!

Kommentera inlägget här :