15-5

publicerat i ;

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Sorgligt att säga så innebar det att jag var barnfri.
Jag inser nu hur enkelt det var att vara gravid när man bara hade sig själv att ta hand om. 

Leo har varit och lekt med sin kusin Max hela dagen och kom hem vid 15.30. Det är första gången jag har varit ifrån honom så länge. MEN... det kändes faktiskt jätte bra. Jag saknade honom tokmycket men det är bara att vänja sig med tanke på att han snart börjar hos "mormor"/dagmamma Solveig på riktigt.

Jag hann med en himmlans massa under dagen. Jag åt frukost framför nyheterna helt ostört och sen så tittade jag på två avsnitt av två serier jag följer. Sååå lyxigt.
Sen så tog jag en städtur runt huset och gjorde det som var absolut nödvändigt och sådant jag skippat under flera veckor för att jag inte orkat. Jag hann även fixa lite tvätt och bära upp barnens kläder till garderoberna. (Hur sjukt är det inte att säga barnen i plural och det faktiskt är mina barn det gäller!?!)

Jag lyxade även till det med en lång dusch där jag passade på att raka benen för första gången på mycket länge. Tänk att en sån liten sak kan kännas lyxig. Jag och Totte passade även på att äta en mysig lunch tillsammans i ensamhet och tro det eller ej så blev det inte så mycket prat om Leo. Tidigare när vi varit barnfria så har det varit mycket prat om Leo även när han inte varit med men nu kunde vi prata om annat. Härligt!

Nu kommer snart hela brorsans familj och äter middag med oss. Känns som det minsta vi kan göra efter att ha haft barnvakt hela dagen. Jag är lika trött som jag brukar vara men på betydligt bättre humör så här på eftermiddagen. Jag kan inte få nog av min lilla älskling och vi pussas mest hela tiden nu!:)

Vi har tagit fram lite saker till Pricken nu så att det ska finnas här när hon väl bestämmer sig för att komma. Det ena är vaggan som står färdig i sovrummet. Den har Sirap tjingat och sover gärna i på natten nu.... det får vi lösa på något vis. snart...

Det andra är korgen som Leo sov i när vi var här på mellanvåningen. Den ville Leo ligga i igår. Tyvärr fick jag ingen bild på honom när han låg i den för så fort jag skulle fota så satte han sig upp. Men han var så otroligt söt och man kan inte förstå att han låg i den där för ett år sedan och var så pytteliten!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Att du inte bloggar glädjer mig, för då fantiserar jag om att du föder/har fött bebis ;)

Kram på er ♥



PS! Väntar spänt på rapport!

Kommentera inlägget här :