20 dagar till Prick

publicerat i ;


Efter denna tropiska natt så har jag knappt sovit någonting. Svetten har runnit på de mest märkliga ställen
och jag har mest legat och vridit och vänt på mig. Totte har däremot snarkat gott brevid mig och Leo har sovit gott i sitt rum.

Idag är det 20 dagar till det magiska datumet som vi numer vet inte är något magiskt datum alls. Jag har siktat in mig på att  bebis vill titta ut i Augusti. 1 Augusti tycker jag låter bra. Samtidigt så känns det så osannolikt att det ska sätta igång av sig själv denna gång. Även fast jag frågat varenda barnmorska och läkare jag träffat och alla säger att jag inte alls har större risk att behöva sättas igång igen.

Nu har jag iaf börjat packa en väska äntligen. Jag har egentligen inte packat någonting än men väskan står där... Om jag packar något varje dag så kommer den kanske att vara färdigpackad när det väl är dags.

Jag börjar iaf känna mig redo för Prickens ankomst. Nu börjar det kännas mysigt att ha en sån där liten igen. Jag känner mig nog också mer redo för att jag är så sjukt trött på att gå på toaletten varje 1.5 timme på natten. Det vet jag ju att jag kommer att slippa snart. Det känns som att bara det kommer göra mitt liv lite lättare!:)

Nu ska jag fortsätta njuta av sommaren med min underbara familj!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

verkligen inte långt kvar nu! underbart:D

Kommentera inlägget här :