40 graders feber

publicerat i ;

Japp så var lillskrutt sjuk. Han har någon löjlig förmåga att tajma de mest perfekta tillfällen att bli sjuk!:)
När han vaknade klockan 6 i morse så var han kokhet så jag tog av honom pyjamasen och sen så fick han välling och somnade om en stund.

Alvedonen har sänkt tempen på honom men han har fortfarande över 39 grader nu. Härligt!
Det är tur att vi har AC annars hade jag tyckt riktigt riktigt synd om honom min älskling. Han leker dock så fort febern bara sjunker lite.

Så dagen har bestått av mycket mys och inte mycket annat. Lite lek orkar han ju men han kommer och tankar mammakärlek med jämna mellanrum. Själv är jag ju inte så lekig så jag är glad att han i grund och botten är en väldigt snäll kille. 

Idag är det 3 dagar till beräknat datum som Pricken kan komma. + 14-15 dagar då;) 
Jag läser igenom bloggen från förra året när jag väntade Leo och var i samma situation och jag förstår inte hur jag kunde vara så positiv. Kanske för att Totte faktiskt inte jobbade lika mycket och vi kunde hitta på grejjer då. Nu har jag ju dessutom Leo att ta hand om på dagarna och det tär ju helt klart på krafterna. Precis som i slutet av förra graviditeten är jag EXTREMT osocial. 

Nu vill jag bara att vår bebis ska titta ut. Jag är sååååå trött på denna kropp och att inte ha någon slags energi i kroppen. När Leo väl tittade ut så fick jag ju en sån extrem energikick och jag hoppas att det händer även denna gång!

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Kämpa på snaaart såå! :)



...å det där med social, det får du ta igen sedan!!! ;) Tjejmiddagar med mat, vin å lite fniss!

Puss!

Kommentera inlägget här :