Fredagsmys!

publicerat i ;

Efter en hemsk dag igår är jag tillbaka på topp idag. Eller nu kanske jag inte ska överdriva men jag är i betydligt bättre form både fysiskt och psykiskt idag.

Förmiddagen blev det bus och lek hos mormor Solveig. När vi åkte hem somnade Leo direkt i bilen och jag njöt av att jag nu skulle ha 2 timmar för mig själv....
Så blev det ju inte. Jag la Leo i hans säng precis som planerat, tyvärr sov han bara i 30 minuter och vägrade att somna om. Typiskt!

Vi chillade inne i ett par timmar innan vi begav oss mot morfars pool för att bada. Såklart började det mulna på typ direkt när vi kom dit så det blev ett snabbdopp för mig och Leo. Vi fick nöja oss med det och sen hoppas vi att det blir riktigt badväder någon dag i helgen istället när vi kan åka dit. Pappa/morfar själv är i fjällen så vi har huset och poolen helt för oss själva.

Nu mår jag faktiskt inte helt bra. Jag har rejäl molvärk och ska snart ta Leo för en dusch och sen när han gått och lagt sig ska jag bara lägga mig i soffan och inte göra någonting. Hoppas på att få sällskap av min älskade man men det kan jag inte sätta pengar på.

När jag hade denna enorma längtan efter barn under alla år så var en längtan hur mysigt vi skulle ha det. Jag och Leo har det väldigt mysigt mest hela tiden (ett undantag från mys är kanske just nu när jag är höggravid och inte känner mig mysig).
Ikväll har jag satt Leo framför TV'n med majskrokar och vatten och vi kanske inte har det så mysigt tillsammans, men han njuter verkligen! Så vi skulle kunna kalla denna kväll för första Fredagsmys kvällen i den här familjens historia. Wonderbar!

Kommentera inlägget här :