40 graders feber

publicerat i ;

Som rubriken lyder är precis som min älskade son mår idag.

Insåg redan när jag gav honom morgonvällingen att det skulle vara kört med operation idag. Det kändes som om någon tog tag i hjärtat på mig och kramde om. FAN.. va det enda jag kunde tänka. Dessutom så vaknade han för morgonvällingen extremtidigt eftersom febern höll på att stiga.
Så från 4 fram till klockan 7 när det var dags att gå upp så låg jag och funderade på i vilken ordning jag skulle ta tag i allt under dagen.

Jag ville ta Leo till doktorn eftersom febern hade stigit så pass mycket under natten mest för att utesluta ännu en öroninflammation + att han fått en konstig rodnad på hela ryggen. Så klockan 7.30 ringde jag vårdcentralen som sa att de skulle ringa upp 8.15. Under tiden passade jag på att försöka få tag på operationskordinatorn på KS. Jag kom till hennes telefonsvarare och lämnade ett meddelande om att Leo var sjuk och att hon gärna fick ringa upp mig direkt när hon hörde meddelandet.

Telefonen ringde vid 8.15 och då var det vårdcentralen och vi fick en tid bara 30 minuter senare. Så vi skyndade oss iväg och fick konstaterat rodnad i öronen, men inte tillräckligt för att få antibiotika. Skönt visserligen, men nu är det bara att se om det bryter ut eller om vi lyckas häva det med näsdroppar/spray.

Jag fortsatte att försöka få tag på operationskordinatorn utan resultat och ringde istället till avdelningen där Leo skulle legat. De tyckte att vi skulle avvakta under dagen och se om febern försvann. Yeah right tänkte jag...
Vid 11.30 fick jag äntligen tag på operationskordinatorn som på något mirakulöst sätt lyckades lösa så att vi fick byta operationstid once again. En liten kille som skulle opererats den 21 Juni får opereras imorgon och Leo får opereras den 21 Juni.

Redan då kändes livet liiite lättare. Nu måste bara Leo vara frisk då! Så hoppas vi att inte lillasyster har bråttom ut och får för sig att titta ut för tidigt. Innan operationen eller direkt efter vore inte toppen. hehe


Något som gjorde min dag ännu mer var att bubbelbadkaret jag beställt kommer den 19 Juli. Visserligen långt dit, men vi har ett leveransdatum. NICE! Sen kom även skattepengarna så nu har jag betalat av en äcklig kreditkortsräkning som legat som ett ok på mina axlar. Det är en jäklans vetrinärräkning från förra sommaren som vi inte har fått ändan i vagnen och betalat av. Det har ju inte varit någon stor grej egentligen, men nu är den borta.

Så om dagen började dåligt så känns det som att den slutar bättre. Nu ska jag snart åka och handla lite till familjen så att vi får i oss någon middag och så att katterna har någon mat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica GW:

Men så skönt att ni fick en ny tid omgående. Krya på lillgrabben nu!

Kram

Kommentera inlägget här :