Äntligen hemma!

publicerat i ;

Nu har vi fått komma hem från sjukhuset.
Det har inte varit några mer problem med luftrören sen i går eftermiddag. Då fick han kortison så nu har de nog hämtat sig från chocken att ha slangar i sig.

I natt sov Totte på sjukhuset med Leo och jag sov utan min älsklingsplutt för FÖRSTA gången. Det var extremt läskigt att åka från sjukhuset och veta att Leo inte skulle sova hemma med mig. MEN... när jag väl var hemma och la mig i sängen så slocknade jag i stort sett direkt. Så otroligt skönt!
Sen sov jag gott med massa toapauser såklart till klockan 8 i morse när jag bara duschade och klädde på mig och åkte till mina pojkar på sjukhuset.

När jag väl kom till sjukhuset hade läkaren varit på bedömning och sagt att så fort morfinet (som de stängt av tidigt på morgonen) gått ur kroppen så kunde vi åka hem. Så vid 9.30 kom de och tog bort alla infarter och sen så fick vi åka hem. Leo är helt sitt vanliga jag och gör lite nya ljud men väldigt försiktigt. Det kommer ett pappa men vääääldigt tyst!:) Nu kommer bara problemet att få i vår son tillräckligt med näring de närmsta 2 veckorna. Nu är det flytande kost i 1 vecka och sedan ytterligare en vecka med mjuk mat utan bitar i. Detta är ju inte Leos favorit direkt så vi får försöka hitta något som han faktiskt tycker om. Välling har fungerat tills vi kom hem.... nu vägrar han ta flaskan. Såklart!

Nu ska jag gå och gosa med lillplutt!

Kommentera inlägget här :