Fixat och donat

publicerat i ;

Idag har vi fixat och donat i vår rabatt på framsidan av huset. Vi planterade  syrénbuskar i rabatten förra året, men vi är inte världsbäst på att rensa ogräs. (Snarare världssämst faktiskt.)
Så vi har pratat fram och tillbaka om hur vi ska göra. Plantera massa blommor eller lägga sten.
I natt (ja istället för att sova) så bestämde jag mig för att det måste ske NU!

Så vi åkte iväg och shoppade allt vi behövde för att fixa. Sten självklart och sen även marktäckande filt. När vi sen kom hem så satte vi igång och det gick snabbare och lättare än vad någon av oss hade trott. Snyggt blev det också, men vi behövde mer sten än vi trott. Så Totte fick åka tillbaka för att köpa mer sten för att det skulle bli precis så som vi ville ha det.



Leo är fortfarande vår lilla sjukling. Idag har jag lite bättre kontroll över febern för jag har lärt mig hur jag måste kombinera alvedon och ipren för bästa resultat. I natt var det riktigt jobbigt för honom när det febernedsättande gått ur kroppen. Han var vaken i lite mer än 2 timmar och kunde inte vara stilla en sekund.
Jag har bestämt mig för att avvakta tills imorgon och är inte febern lägre inatt/imorgonbitti så bär det av till läkaren igen. Då måste han få antibiotika.

Dessutom ringde operationskordinatorn och undrade om vi trodde att det skulle vara möjligt att operera Leo på onsdag. Jag svarade att jag inte kunde lova något men att vi skulle höras under måndagmorgon eftersom hon är ledig imorgon. Förhoppningsvis så kan vi göra så men vi får helt se var detta bär av. Den lilla tjejen som skulle opererats på ondag var nämligen superförkyld och skulle förmodligen inte hinna bli frisk till nästa vecka. Leo är ju faktiskt bara febrig fortfarande. (Peppar peppar ta i trä)

Ja vi får väl se var vi hamnar någonstans i denna soppa!:)

Kommentera inlägget här :