God morgon

publicerat i ;

Känns som en bra morgon med mycket smärta från min sida. Jag antar att det är foglossning, eller något annat sånt spännande. Jag får nog inse att jag måste ta det lite lugnare nu vilket såklart är lättare sagt än gjort. Nu hoppas jag att operationen blir gjord nu så att jag kan fokusera på det i två veckor och sen kunna slappna av på riktigt.

Det har inte kommit något mer kräk från Leo vilket känns som en lättnad. Förmodligen var han helt utmattad igår. Lilla stackaren! Han vaknade som vanligt vid 5 tiden och ville ha välling. Den fick stanna i magen så det är ingen magsjuka i alla fall. Idag är lillskrutt jätte trött vilket inte är så konstigt. Så jag hoppas att han får sova gott nu en stund så att han är pigg i eftermiddag. Då ska vi passa på att gå ut och leka i sandlådan för första gången på en vecka. Härligt!

Jag är en människa som lever på ytterligheter. Jag har alltid sagt att jag antingen älskar eller hatar men börjar inse att det inte är så lätt i alla lägen. Jag måste hitta ett mellanting där jag är mer avslappnad och passiv. Jag kan inte vara passionerad om allt i livet oavsett om det gäller ytterligheten kärlek eller hat.

Igår blev det ett inlägg av kärlek rakt från hjärtat där jag inte förväntar mig något från någon av de nämnda. Idag måste jag nämna något jag faktiskt hatar. Jag hatar falska, manipulerande, lögnaktiga, egoistiska och egocentrerade människor som inte tänker på något annat än sig själv.

Jag har valt att omge mig med ett fåtal nära vänner som betyder allt för mig. Jag vet att de finns där i alla lägen när jag behöver dem och jag hoppas att de vet att jag finns där för dem. Utan mina vänner så skulle jag inte heller vara den jag är idag. För mig har det dock varit extremt viktigt att de jag umgås med känner mig väldigt väl. Jag har nämligen otroligt svårt att slappna av i bekantas sällskap. Jag är rädd för att jag inte ska duga som jag är. Därför så är jag så nöjd med det nätverket jag byggt upp omkring mig med folk jag litar på.

En människa som visar minsta tecken på att ljuga eller att vara falsk har ingenting i mitt liv att göra oavsett hur nära mig de "borde" vara.







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica m Isak:

Helt rätt, känner igen mig i lite av det du skrivit. Säg hejdå till sådana människor snabbt som attan!!

Kommentera inlägget här :